היום (חמישי) תצא לדרכה הפסגה בקטאר, בניסיון נוסף להתניע עסקת חטופים. הפרשן לענייני ערבים בחדשות 12, אהוד יערי, שוחח עם גדעון אוקו ב-103FM וניתח את מצב העניינים בצמרת חמאס.

"חמאס בקטאר, הוא אף פעם לא ישב בתוך החדר עם הישראלים ואין שום שינוי. כולם בקטאר, כולל האנשים שסינוואר שלח אל מחוץ לרצועה, והם יקבלו דיווחים רציפים ככל שהמתווכות יראו לנכון. העניין פשוט לגמרי. סינוואר רוצה הפסקת אש, מתי? מהר, האם בכל תנאי? כנראה שלא.  באותו בוקר של 7 באוקטובר, היה שבר לא פשוט בין חמאס לבין חיזבאללה שתוקן למחרת כשחיזבאללה החליט על מדיניות של חזית חלקית בצפון. גם בתוך חמאס, יש רבים בהנהגה העליונה חשבו שסינוואר עושה טעות חמורה", פתח יערי את דבריו. 

"בלי דף, סינוואר הרבה יותר חלש פוליטית. צבאית צה"ל עשה אותו חלש. כל זמן שדף היה איתנו, סינוואר היה חזק. דף איננו, סינוואר מתגמד גם בפני האחרים. כל היריבים שלו בתוך צמרת חמאס יודעים את זה והם ינצלו את זה. הראשון שהיה מנצל את זה הוא הנייה. יש גם אחרים שינצלו את זה. לרגע זה, הנכון לומר הוא שסינוואר לא ממש מאושר מזה שהודיעו לו שהוא יו"ר הלשכה המדינית. הוא לא יכול לבצע את התפקיד כי הוא חושש שינצלו את המינוי לכאורה כדי למנות לו סגן שאיננו לרוחו", המשיך. 

הפער הוא אדיר: ישראל יודעת מה הקו האדום של סינוואר

תם הטקס: ארה"ב במסר ברור לישראל - הלחימה בעזה מיצתה את עצמה

"האיראנים מפעילים השפעה על נסראללה לעכב, לדחות, אולי אפילו לוותר על תגובה לחיסול שוכר. זה לא עניין פשוט. חמינאי אומר אתמול - האסלאם לא מרשה לסגת, להתקפל בפני אויב, אך מותר נסיגות טקטיות. למה איראן לא רוצה שחיזבאללה יפעל? איראן לא השקיעה מאז 1982 כל כך הרבה כספים, נשק, ציוד ותשומת לב בבניית ארסנל הטילים של חיזבאללה כדי שהוא ייחשף לפגיעה קשה מאוד של חיל האוויר שלנו. הם בנו את חיזבאללה כעתודה אסטרטגית של איראן למקרי שמתקני הגרעין יותקפו. לבזבז את זה על זה שחיסלו את שוכר? בשביל הפלסטינים? לא", הוסיף יערי. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"הציבור נכנס לסוג של דריכות על סף חרדה, ואני לא בטוח שבפרופורציות הנכונות. האיראנים לא רק שהם עושים מה שהם עושים מול חיזבאללה, אלא גם באיראן עצמה מפלס האיומים, הצעקות, דיבורי הנקמות, כל זה ירד בכמה וכמה דרגות", סיים יערי את דבריו. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm