בשבועיים האחרונים נרשמו ביטולים נרחבים לטיסות לישראל של חברות התעופה בעקבות המתיחות הגוברת באזור וההמתנה לתגובת איראן וחיזבאללה על חיסולם של בכירי חמאס וחיזבאללה איסמעיל הנייה בטהרן ופואד שוכר בביירות. מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, שוחח על הנושא היום (חמישי) עם יוסי מזרחי ב-104.5fm.

כשאתה רואה את חברות התעופה מאריכות בכל יום כמעט את החזרה שלהן לישראל, יש דרך לעצור אותן?
"בהחלט. אני בקשר רציף מול חברות התעופה הזרות, גם שרת התחבורה פעולת בעניין. צריך לומר שמאז שנכפתה על ישראל מלחמה ב-7 באוקטובר גם אז היו ביטולים וגם אז פעלנו להחזיר את חברות התעופה לישראל והן חזרו".

נשק אכזרי: צה"ל השתמש בפצצה הקטלנית לראשונה בלבנון
בצה"ל מחכים לטעות של נסראללה לפלוש ללבנון - אבל עכשיו נחשפת הבעיה

עוד אמר בן זקן, כי עדיין יש חברות תעופה זרות שטסות מישראל ולישראל וכי מדובר על כבערך 30 חברות. "כ-17 חברות ביטלו, בסך הכל יש 60 חברות תעופה שחזרו. צריך לומר שבזמן מלחמה זה לא פשוט. שרת התחבורה עשתה ועושה הכל".

היא נכשלה.
"למה? לא נכשלנו. בשנה שעברה באותה התקופה המספרים דומים למספרים שאנחנו רואים היום ואין ירידה דרסטית במספרים".

מה אתה חושב על העלאת המחירים של אל על? אותה חברה שמדינת ישראל הצילה רק לפני ארבע שנים?
"נושא המחירים הוא נושא מסחרי, אנחנו מאוד נזהרים בעניין מבחינה משפטית. השרה הייתה ברורה בתדרוך מול חברות התעופה ובהערכת מצב שהיא עשתה, והיא אמרה שבמידה והיא תזהה שזה יהפוך להיות משהו שיטתי היא תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה. מנכ"לית אל על אמרה שיש טיסות שהיא מתחייבת למחיר של 283 דולר. האזרחים בסוף בוחרים ברגליים".

מטוס אל על (צילום: אל על)
מטוס אל על (צילום: אל על)

משה בן זקן  (צילום: ללא קרדיט)
משה בן זקן (צילום: ללא קרדיט)

בוא נדבר על טיסות, מה משותף לטיסות למרוקו, גיאורגיה, מקסיקו וסרי-לנקה?
"עבודה קשה שהמשרד עושה".