בעקבות עצירת סבסוד של מעונות יום לאברכים חייבי גיוס, במשרד העבודה מקדמים פתרון: מעתה, הקריטריונים הקובעים זכאות למימון מעונות יום על ידי המדינה יתייחסו לתעסוקת אישה בלבד.

רעידת אדמה: היועמ"שית - "להפסיק לממן מעונות יום לילדי אברכים"

לאחר ששר העבודה, יואב בן צור, ביקש לדחות את הדיון בסוגיית סבסוד מעונות יום ולא לקיימו כבר ביום ראשון הקרוב, מסתבר כי כעת במשרד העבודה מקיימים דיונים אינטנסיביים ברמה משפטית, במטרה לשנות את מבחני התמיכה הדרושים כדי לקבל סבסוד למעונות יום.

יואב בן צור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יואב בן צור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השינוי שנבחן על ידי הייעוץ המשפטי של משרד העבודה מבקש לקבוע כי הקריטריונים לזכאות למימון מעונות יום יתייחסו לתעסוקת אישה בלבד, ללא כל קשר לעיסוק של בן זוגה. במשרד העבודה מזכירים כי האגף הוקם בזמנו במטרה לעודד תעסוקת נשים. על פי נתוני המשרד, עידוד תעסוקת נשים חרדיות, כולל סבסוד מעונות יום על ידי המדינה, העלה את היקפי התעסוקה במגזר החרדי ליותר מ-80% בקרב נשים. 

על כן, בעקבות הדיונים האינטנסיביים לשינוי מבחני התמיכה, לצד דיונים שמשרד העבודה מקיים מול היועצת המשפטית לממשלה, שר העבודה ביקש לדחות את הדיון בסוגיה ולא לקיים אותו כבר בישיבת הממשלה הקרובה, כפי שדרשה סיעת יהדות התורה. כאשר השינוי בקריטריונים יגובש, המסמך יועבר לבחינת היועמ"שית.