הערב (חמישי) בחדשות 12 דווח שטרם יציאת משלחת המשא ומתן לקטאר, האלוף ניצן אלון העביר מסמך אזהרה ביחס למצבם של החטופים לראש הממשלה בנימין נתניהו, בכוונה להשפיע על השיקולים ולייצר גמישות בתהליך המשא ומתן. 

לפי הדיווח, המסמך שהועבר מספק תמונת מצב המציגה מי מהחטופים נרצח ביום הטבח, מי מצוי בשבי, מי נהרג באש צה"ל ומי עדיין בחיים. במסמך שחור על גבי לבן כי הסיכון לחייהם של החטופים גובר וכי חלה הרעה מתמשכת בתנאי ההחזקה של החטופים. 

סרטון אחד של חמאס חשף את מצבו האמיתי: זאת האסטרטגיה החדשה שלו | אלון בן דוד  
בצה"ל חושפים: המהלך של חמאס שעיכב את הגעת החיילים ליישובים ב-7 באוקטובר

ניצן אלון (צילום: Uri Lenz/FLASH90)
ניצן אלון (צילום: Uri Lenz/FLASH90)

על פי הדיווח, נכתב במסמך בין היתר כי "ככל שעובר הזמן, החטופים ניצבים בפני איומים משמעותיים לחייהם. לאור זאת, נכון לתת משקל משמעותי להשפעה השלילית של משך הזמן בשבי על החטופים במסגרת המשא ומתן". 

עוד נכתב במסמך לפי הדיווח: "הכאוס שנוצר בשטח בשל מצבו הקשה של חמאס עובד לא רק לטובת ישראל, הוא מקשה את תנאי החטופים ועל היכולת שלנו לדעת מה מצבם ומה עלה בגורלם. בהתחשב בזה, צריך גם לדעת למצוא מקום של גמישות במסגרת המשא ומתן". 

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ניצן אלון לא הגיש שום מסמך לראש הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן לצוות המשא-ומתן מנדט שסוכם על דעת כל ראשי מערכת הביטחון וצוות המשא-ומתן". 

בתוך כך, המשלחת הישראלית בקטאר צפויה להישאר במקום לפחות עד מחר, לאחר שהגיעה היום (חמישי) למדינה, זאת בניסיון לקדם עסקת חטופים אפשרית. על רקע הפסגה, אלפי בני אדם צעדו הערב ביחד עם משפחות החטופים מבית העצמאות בתל אביב לכיוון כיכר החטופים בקריאה לצוות המו"מ להשלים את עסקת החטופים בטרם יחזרו ארצה.