במערכת הפוליטית ביקרו היום (חמישי) באופן נחרץ את האירוע בכפר ג'ית, שבו נהרג אדם אחד ואחר נפצע באורח קשה, במהלך התפרעות של מתנחלים. "ראש הממשלה נתניהו רואה בחומרה את ההתפרעויות שהיו הערב בכפר ג׳ית, שכללו פגיעה בנפש וברכוש על-ידי ישראלים שנכנסו לכפר. מי שנלחם בטרור הם צה״ל וכוחות הביטחון, ולא אף אחד אחר. האחראים לכל מעשה עבירה ייתפסו, ויועמדו לדין", נמסר מטעם לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נשיא המדינה יצחק הרצוג גינה את האירועים: "אני מגנה באופן נחרץ את הפרעות הערב בשומרון. מדובר במיעוט קיצוני שפוגע בציבור המתיישבים שומר החוק ובהתיישבות כולה ובשמה ומעמדה של ישראל בעולם בתקופה רגישה וקשה במיוחד. זוהי לא דרכנו ובטח לא דרכה של תורה ושל היהדות. על גורמי אכיפת החוק לפעול באופן מיידי כנגד התופעה החמורה הזו ולהביא לטיפול בפורעי החוק". 

התפרעויות בכפר ג'ית (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
התפרעויות בכפר ג'ית (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ביקר: "הפורעים הערב בג'ית לא קשורים בשום צורה להתיישבות ולמתיישבים. הם עבריינים שצריכים להיות מטופלים על ידי רשויות האכיפה במלוא חומרת הדין. אנו בונים ומפתחים את ההתיישבות בצורה חוקית וממלכתית, מגבים את צה"ל במאבקו בטרור, ומסתייגים בתוקף מכל גילוי של אלימות עבריינית אנרכיסטית מסוכנת שאין לה דבר וחצי דבר עם אהבת הארץ וההתיישבות בה".

שר הביטחון יואב גלנט, ביקר גם הוא: "בשעה שלוחמינו נלחמים בחזיתות השונות להגנת מדינת ישראל, קומץ קיצוני שאינו מייצג את ערכי ההתיישבות בשומרון, מתפרע ופוגע באזרחים חפים מפשע. אני מגנה נחרצות כל סוג של אלימות ונותן גיבוי מלא לצה״ל, לשב״כ ולמשטרת ישראל לבצע את תפקידם ולטפל בחומרה בנושא. התפרעויות הקיצוניים נוגדות כל ציווי מוסרי וערכי של מדינת ישראל.

שר הפנים, משה ארבל, מסר: ״אני קורא לשב״כ ולגורמי האכיפה לפעול באופן מיידי למיגור הפשיעה הלאומנית הקשה שהתרחשה הערב בכפר ג׳ית שבשומרון כנגד חפים מפשע. מעשים אלו מנוגדים לערכי היהדות. הינם שפל מוסרי ואנושי ופוגעים במדינת ישראל ובמפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון״.

מיש דין נמסר בתגובה: ״ארבעה בתים ושש מכוניות נשרפו בכפר ג׳ית, עד לרגע זה אין עצורים מקרב המתנחלים הפורעים. במקרים דומים אחרים בנוכחות הצבא לא היו עצורים, אנחנו דורשים מהצבא והמשטרה לעשות את עבודתם. מה שראינו הערב היא אלימות מתנחלים בחסות הצבא״.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן וראש מועצת קדומים עוזאל ותיק, הגיבו: "ההתיישבות בשומרון בזה לנערים שמגיעים מחוץ לשומרון ומייצרים אלימות. אנו אומרים לאותם אורחים לא קרואים שהגיעו דרך קבוצות ווטסאפ הזויות לשומרון לעשות בלאגן ואלימות:  אם אתם רוצים להתנהג בצורה אלימה, אל תבואו לכאן לשומרון - אתם לא רצויים כאן. אנחנו עומדים כאן גם ככה מול טרור, מול קשיים מדיניים מהארץ ומבחוץ ולא צריכים את מעשי האלימות שלכם ואת השם הרע שאתם מוציאים להתיישבות ביהודה ושומרון וגם לכל מדינת ישראל".

חבר הכנסת בני גנץ, תקף: ״קומץ פורעי החוק שביצעו את מעשי האלימות היום בכפר ג'ית, צריכים להימצא מאחורי סורג ובריח.  הם פוגעים במוסר האנושי ובערכי היהדות. הם פוגעים במדינת ישראל. הם אינם חלק מאנשי ההתיישבות הפטריוטים ושומרי החוק, והם ראויים לגינוי חד וחלק מכל חלקי החברה ומכל ההנהגה בישראל".