סקר מנדטים: מפלגה חדשה בראשות נפתלי בנט צפויה לקבל 21 מנדטים ולהפוך למפלגה הגדולה ביותר. כך עולה מסקר "מעריב" שנערך על ידי "לזר מחקרים", בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף Panel4All.

תגובות קשות להתפרעות בשומרון: נתניהו: "רואה בחומרה"; הרצוג: "מיעוט קיצוני שפוגע בציבור המתיישבים"
הרעה מתמשכת ואיום גובר: המסמך המדאיג על מצבם של החטופים | דיווח

מפילוח הנתונים עולה כי תשעה מנדטים שמקבל בנט מגיעים ממצביעים שאינם יודעים למי להצביע במצב המפלגות הנוכחי (המתלבטים). חמישה נוספים באים ממצביעי המחנה הממלכתי, ושלושה ממצביעי ישראל ביתנו.

על רקע המשך המתיחות עם איראן וחיזבאללה וחוסר הוודאות בנוגע לעסקת חטופים, בסקר השבוע נרשמו תנודות קלות בלבד במפת המנדטים בהשוואה לסקר הקודם. גם השבוע מובילה הליכוד (22 מנדטים) על פני המחנה הממלכתי (21), ומפלגות אחרות גם כן עולות או יורדות במנדט בלבד.

כתוצאה מכך, גם המאזן הבין-גושי משתנה במעט, כאשר האופוזיציה מתחזקת בשני מנדטים, עם 59, והקואליציה יורדת בשניים לכדי 51. המפלגות הערביות נשארות עם עשרה מנדטים גם הפעם. המשמעות היא שבנתונים אלה לאף גוש אין רוב של 61 חברי כנסת.

עוד עולה כי בנימין נתניהו (40%) מוביל גם השבוע על בני גנץ (39%) בהתאמה לראשות הממשלה, אבל הפער הצטמצם לאחוז אחד בלבד. הרוב (57%) חושבים שמדינת ישראל יכולה להתמודד עם מתקפה רב-זירתית, רק בשילוב עם ארה"ב. 29% חושבים שהיא יכולה לעשות זאת בכוחות עצמה, ו-14% אינם יודעים.

הנתונים בסוגיית פיטורי שר הביטחון יואב גלנט זהים כמעט לאלו שבסקר מ-1 באוגוסט. 47% מתנגדים לפיטורים, לעומת 27% שתומכים ו-26% חסרי דעה.

בשאלת פיטורי השר איתמר בן גביר, נמצא כי בקרב מי שמתכוונים להצביע לליכוד בבחירות הבאות יש רוב שמתנגד לכך (57%), לעומת 18% שתומכים ו-25% חסרי דעה.

תוצאות הסקר: הליכוד 22 מנדטים (22 בסקר הקודם), המחנה הממלכתי 21 (20), ישראל ביתנו 15 (15), יש עתיד 14 (13), ש"ס 9 (10), עוצמה יהודית 9 (10), הדמוקרטים 9 (9), יהדות התורה 7 (7), חד"ש-תע"ל 6 (5), רע"ם 4 (5), הציונות הדתית 4 (4).  הימין הממלכתי (2.4%) ובל"ד (1.7%) אינן עוברות את אחוז החסימה.