שר החוץ הבריטי, דיוויד לאמי, ושר החוץ הצרפתי, סטפן סז'ורנה, הגיעו היום (שישי) לישראל בניסיון למנוע הסלמה איזורית ופגשו את מקבילם הישראלי ישראל כ"ץ. השניים הבטיחו שמדינותיהם יעמדו לצד ישראל במידה ותזדקק להגנת הקואליציה הבינלאומית וטענו שלחיזבאללה אין אינטרס להיכנס למלחמה עם ישראל. 

שר החוץ כ״ץ עדכן את עמיתיו בתמונת המצב המודיעינית ואמר: ״נכון לעכשיו האיראנים לא בטוחים שאתם תצטרפו למערכה. ישראל מצפה שבמקרה של מתקפה איראנית, בריטניה וצרפת יצטרפו לקואליציה בהובלת ארה״ב לא רק בהגנה, אלא גם בהתקפה על יעדים משמעותיים בתוך איראן".

צוותי המו"מ "מבזבזים זמן" בדוחא? ההודעה הנוקבת של המתווכות 
עוד לפני שמישהו בישראל ידע על קיומו, סינוואר ישב בכלא וכתב ספרים | ג'קי חוגי

שיגור טיל באיראן (צילום: REUTERS/Fars News )
שיגור טיל באיראן (צילום: REUTERS/Fars News )

שר החוץ הבריטי לאמי אמר בתגובה: ״בריטניה נלחמה נגד פשיזם ונאציזם יחד עם כוחות התנגדות צרפתיים, ובשנה הבאה נציין 80 שנה לשחרור אושוויץ. כמו בעבר, גם כיום נעמוד לצידכם. אני מבטיח לך: אם איראן תתקוף את ישראל, בריטניה תעמוד לצידה כפי שעשתה ב-14 לאפריל!״

שר החוץ הצרפתי סז׳ורנה אמר: ״צרפת הייתה חברה של ישראל ותישאר חברה של ישראל. אנחנו יודעים שאתם לא התחלתם את המלחמה בעזה, חמאס התחיל את המלחמה. ביקרנו עכשיו בלבנון: יכול לספר כי הלבנונים לא רוצים מלחמה. מלחמה היא לא באינטרס של חיזבאללה. אולם בהיסטוריה היו מקרים של מלחמות שפרצו למרות שהצדדים לא רצו בהן״.

לבנון (צילום: REUTERS/Jerry Lampen)
לבנון (צילום: REUTERS/Jerry Lampen)

שר החוץ הבריטי לאמי הוסיף: ״דחקנו באיראן לקחת צעד אחורה ועכשיו יש לנו פסק זמן שצריך לנצל אותו לטובת עסקה לשחרור החטופים". שר החוץ הצרפתי הוסיף: ״חשוב שישראל לא תהיה אחראית לכישלון במשא ומתן. צרפת תומכת ורוצה להמשיך לתמוך בישראל". 

שר החוץ כ״ץ אמר לעמיתיו: ״ישראל מעוניינת בעסקה לשחרור החטופים ותעשה הכל במשא ומתן כדי שתהיה עסקה כזו. החמאס עלול להקשיח את עמדותיו ולחכות למתקפה האיראנית על ישראל כאלטרנטיבה למשא ומתן".

ישראל כץ, דויד לאמי, סטפן סז'ורנה (צילום: REUTERS/Florion Goga)
ישראל כץ, דויד לאמי, סטפן סז'ורנה (צילום: REUTERS/Florion Goga)

כ"ץ הדגיש: ה"דרך היחידה למנוע מלחמה כוללת היא לגרום לאיראן להבין שאם היא לא תפסיק את התוקפנות הישירה והעקיפה שלה נגד ישראל - היא תשלם מחירים כבדים גם בתחומים האסטרטגיים וגם בתחומים הכלכליים. המלחמה שלנו מול איראן היא גם המלחמה שלכם ושל כל העולם החופשי".