בסקר שפורסם אמש (שישי) ב"אולפן שישי" בחדשות 12, מסתמן כי רוב הציבור תומך בקידום עסקה למען החזרת החטופים כחלק מהפסגה בקטאר, ביניהם גם כמעט חצי ממצביעי גוש נתניהו. כמו כן, רוב גדול של הציבור חושב כי תפקודו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' - הינו לא פחות מגרוע.

ברקע הפסגה בדוחא, שמטרתה לדון בעסקה להחזרת החטופים, רוב הציבור (63%) תומך בקידום עסקה. כרבע מהנשאלים השיבו כי אינם יודעים, אך 12% השיבו כי הם מתנגדים לעסקה להשבת החטופים. למעלה ממחצית (53%) מהנשאלים המגדירים עצמם כימין השיבו שהם תומכים בעסקה ורק 19% מתנגדים. כמו כן, 44% ממצביעי גוש נתניהו תומכים בעסקה, וכן גם 85% מגוש מתנגדי נתניהו.

המהלך שיטלטל את המשוואה? הקשר בין סין לאיראן מתחמם, כך זה יראה | דיווח
"יש נתיב להסכם": הפסגה בדוחא הסתיימה - לאן ממשיכים מכאן?

לאחר יותר מעשרה חודשי מלחמה בצפון ובדרום, 36% מהנשאלים השיבו כי נתניהו הוא המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה בהשוואה ל-23% שהשיבו כי ראש האופוזיציה יאיר לפיד הוא המתאים. עם זאת, 36% נוספים - טענו כי אף אחד משניהם לא מתאים לתפקיד רה"מ.

מחאה למען החטופים (צילום: ללא)

69% ממצביעי גוש נתניהו הביעו תמיכה בהתאמתו לתפקיד, וכן למעלה מחצי (55%) מהנשאלים המגדירים עצמם כאנשי ימין טוענים כי הוא האדם המתאים ביותר לתפקיד. כמו כן, 45% ממצביעי גוש מתנגדי נתניהו חושבים כי לפיד הוא המתאים ביותר – אך 45% מאותו הגוש, חושבים כי אף אחד מהם לא מתאים לתפקיד.

בהשוואה לסקרים קודמים שנערכו, נתניהו צבר עוד אחוזים בודדים שתומכים בהתאמתו לתפקיד. בסקרים שנערכו בחודש שעבר, נתניהו זכה לתמיכה של 31% מהנשאלים בכך שהוא המתאים ביותר לתפקיד רה"מ אך בשבועות האחרונים חלה עלייה קטנה בתמיכה בו .

עם זאת, בסקר שעסק בנפתלי בנט, עלה כי 34% מהנשאלים חשבו שבנט הוא המתאים ביותר לתפקיד, לעומת 32% שהעדיפו את נתניהו על פניו. כמו כן, 29% השיבו כי שניהם לא מתאימים לתפקיד.