נשיא המדינה יצחק הרצוג התעמת היום (שבת) עם מפגינים ממטה משפחות החטופים. במהרה, השיח התדרדר לוויכוח ושני הצדדים הרימו את הקול אחד על השני. "אני פוגש משפחות שכולות ומשפחות חטופים יום יום, אתם פשוט עושים לי עוול", אמר הרצוג.

"אתה חייב לדפוק על השולחן ולפטר את הממשלה", הגיבו המפגינים. הרצוג השיב: "אני לא מייצג את ראש הממשלה. כשהיה משבר חוקתי שנה שעברה, ביצעתי מהלכים ענקיים כדי לעצור את המשבר". כמו כן, כשהשיב הרצוג לטענות המפגינים, אמר להם: ״קורא לאחדות, את הכהניזם בוודאי שצריך להוציא״.

למה ארה"ב אופטימית? בניגוד להצהרות חמאס - סינוואר מאותת אחרת
עושים אחורה פנה: תגובת חיזבאללה לחיסול צפויה להיות מוגבלת | דיווח

"מדובר במאבק לגיטימי, נשיא המדינה מתערב רק אם תהיה סכנה לדמוקרטיה. עכשיו אנחנו צריכים להיות מאוחדים", המשיך. "תודיע שבן גביר צריך לצאת ואז נהיה מאוחדים", השיבה לו אחת מהמפגינות. 

איתמר בן גביר  (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)

בתגובה לדבריו, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר: ״כשבוז׳י הרצוג התמודד לנשיאות הוא נפגש איתי מספר פעמים כדי לקבל את תמיכתי. הוא כמובן גם אמר את כל מה שהיה צריך כדי לקבל את תמיכתי. אמנם הבהרתי לו אז, שאצביע למרים פרץ, אולם מאז נפגשנו מספר פעמים, כשתמיד הוא החמיא כמה שרי עוצמה יהודית מוכשרים, כמה הוא מרוצה מחברי הכנסת שלנו, ואיך למרות שיש מחלוקות הוא מעריך אותי אישית עד מאוד".

"משעשע היה לשמוע את כבוד הנשיא מתרפס בפני קומץ אנרכיסטים שמנסים לנהל את המדינה ולעשות פילוג בעם. זה כמובן מצטרף ל'אות הכבוד' שהעניק לאנרכיסטים והסרבנים שפגעו בצה״ל והובילו לאסון ה-7.10. אולי מוטב שבוז'י ינהג כמו שנהג בחקירות המשטרה שלו ופשוט ישתוק - צביעות היא דבר מגעיל״.