לאחר דחיית הביקור שאמור היה להתקיים בשבוע שעבר בצל החשש מתקיפה איראנית, שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, ינחת מחר (ראשון) בשעות הערב בישראל, במטרה לקדם את המגעים לעסקת הפסקת האש ברצועת עזה והחזרת החטופים.

מסר מממשל ביידן: ״משלחת אמריקאית נחתה באיראן לסבב שיחות״

בלינקן יגיע למזרח התיכון לסבב דיפלומטי שיכלול, פרט לביקור בישראל, שיחות שמזכיר המדינה יקיים גם במצרים ובקטאר. ביום שני, בלינקן צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם משפחות החטופים בעלי אזרחות אמריקאית.

נזכיר, כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס בלילה שבין שישי לשבת למשא ומתן בקטאר ועדכן כי שוחח בנפרד עם אמיר קטאר ונשיא מצרים על ה"התקדמות המשמעותית" שנרשמה בפסגה. הדיונים שמזכיר המדינה האמריקני יקיים דוחא ובקהיר יהוו המשך של השיחות שקיים הנשיא ביידן.
בדבריו, ביידן  ציין כי הוא שולח לישראל בתחילת השבוע את מזכיר המדינה שלו "כדי לאשר מחדש את תמיכתה האיתנה של ארה"ב בישראל, להמשיך להשלים את המאמצים האינטנסיביים להגיע להסכם וכדי להדגיש שעתה, כשההסכם באופק - אף אחד באזור לא צריך לנקוט פעולות שיערערו את התהליך".

על פי ההודעה של משרד החוץ האמריקאי לקראת ביקורו של בלינקן במזרח התיכון: "מזכיר המדינה בלינקן ידגיש את הצורך הקריטי של כל הצדדים באזור להימנע מהסלמה או כל פעולה אחרת שעלולה להוות מכשול בדרך להשגת הסכם הפסקת האש והחזרת החטופים".