בשונה ממה שנהוג לחשוב, החשש הכי גדול של בנימין נתניהו הוא לא מפרישת שותפיו הניצים לקואליציה. כלומר, הוא לא שמח במיוחד לאור הפרספקטיבה המאוד ריאלית לאבד את עוצמה יהודית ואת הציונות הדתית בדרך לעסקת החטופים, אך נראה שכעת הוא כבר די השלים עם התסריט הזה, עם העובדה שאם העסקה תבשיל ותגיע להצבעה בקבינט ובממשלה – זה יעלה לו במחיר אובדן הרוב הקואליציוני.

בשיחות החצי-פורמליות, בגישושים ובהערכות שנעשו לאחרונה מול בן גביר וסמוטריץ' המסר שהועבר אל השניים מטעם ראש הממשלה היה שנתניהו לא יתמוך בעסקה שלא מאפשרת לישראל לחזור ללחימה.

קלטו את הטריק: "טיים" מגזין עשו בדיקת עובדות לבנימין נתניהו וזה מה שגילו
מי צריך גרעין? "איראן מבינה שהיא יכולה להגיע למצב של השמדת ישראל באופן קונבנציונלי"

ישראל לא מבקשת הסכמה לחזור ללחימה, מבחינתה זה עניין פנים-ישראלי גרידא. ישראל מבקשת לוודא שהחלטה כזו לא תיחשב הפרה של מתווה ביידן.

בירושלים מאמינים כי האמירה הקריטית הזאת שכבר נאמרה לנתניהו במהלך ביקורו בוושינגטון, תבוא לידי ביטוי גם בכתב, במסמך שנקבל לידינו כחלק מההסכם, אם אכן יושג.

הפגנות לשחרור החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנות לשחרור החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

ועדיין – ההערכה בסביבת ראש הממשלה היא כי אם העסקה תגיע לאישור הממשלה יהיה לה רוב, אך בן גביר וסמוטריץ' יפרשו ויהפכו את הממשלה לממשלת מיעוט. אולם, פרישתם לא תפרק את הממשלה כל עוד אין רוב פרלמנטרי להקדמת הבחירות, והרוב הזה לא יהיה, לא בקולות המפלגות הפורשות. זאת כאמור, במקרה של פריצת דרך אמיתית ולא מדומה במשא ומתן לעסקה.