חבר הכנסת שמחה רוטמן התייחס הבוקר (ראשון) להודעה החריגה שנמסרה אמש מלשכת ראש הממשלה, בה טען כי "יש מדליפים סדרתיים הפוגעים ביכולת לקדם עסקה". בריאיון לרדיו קול ברמה אמר רוטמן: ״צריך להדיח את כל צוות המו״מ לעסקת חטופים. ברגע שהייתה הדלפה אחת, זה חוסר אחריות קיצוני וזה על נתניהו".

אתמול, כאמור, פרסמה לשכת ראש הממשלה הצהרה חריגה בה נמסר כי "הם טענו במשך חודשים שהחמאס לעולם לא יסכים לוותר על סיום המלחמה כתנאי לעסקה, והציעו להיכנע לדרישת החמאס. הם טעו אז - והם טועים גם היום. ראש הממשלה עמד בתוקף על דרישת יסוד זו - שחיונית להשגת יעדי המלחמה - והחמאס שינה את עמדתו.

הפגנה לשחרור החטופים בתל אביב, 7.8.24 (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים בתל אביב, 7.8.24 (צילום: אבשלום ששוני)

"גם היום ראש הממשלה עומד על כך שנישאר בציר פילדלפי כדי למנוע התחמשות מחודשת של גורמי הטרור. ראש הממשלה ימשיך לפועל לקדם עסקה שתמקסם את מספר החטופים החיים ושתאפשר את השגת כל יעדי המלחמה".

קודם לכן, אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה היום כי "אנו מקיימים משא-ומתן, ולא מתן-ומתן. יש דברים שאנחנו יכולים להיות גמישים לגביהם, ויש דברים שאנחנו לא יכולים להיות גמישים לגביהם - ואנחנו מתעקשים עליהם. אנחנו יודעים היטב להבדיל בין השניים.

נתניהו הוציא 3.3 מיליון דולר על ביקור בארה"ב: מה עם לפיד ובנט?
חלק מדרישות ישראל בעסקה התקבלו - חמאס דחה את הצעת הגישור

"לכן, לצד המאמצים הכבירים שאנו עושים להחזרת חטופינו, אנחנו עומדים איתן על העקרונות שקבענו, שהם חיוניים לביטחון ישראל. העקרונות הללו - אני חוזר ואומר - תואמים את מתווה ה-27 במאי, שזכה לתמיכה אמריקאית".