שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, פתח היום (שני) את ביקורו בישראל, כשנפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. "תמיד טוב להיות איתך וטוב לחזור לישראל. זו הפעם התשיעית שלי בישראל מאז ה-7 באוקטובר, ובמזרח התיכון. זהו רגע מכריע, כנראה ההזדמנות הטובה ביותר, ואולי האחרונה, להחזיר את החטופים הביתה, להשיג הפסקת אש, ולהוביל את כולם לדרך טובה יותר לקראת שלום וביטחון בר קיימא", אמר בלינקן להרצוג. 

עוד הוסיף: "אני כאן כחלק ממאמץ דיפלומטי אינטנסיבי בהוראת הנשיא ביידן לנסות להביא את ההסכם הזה לקו הסיום, ולבסוף לעבור את הקו. הגיע הזמן שזה יקרה. כמו כן, הגיע הזמן לוודא שאף אחד לא נוקט בצעדים שעלולים לשבש את התהליך הזה. לכן אנחנו שואפים לוודא שלא תהיה הסלמה, שלא יהיו פרובוקציות, שלא יהיו פעולות שעלולות להרחיק אותנו מלהשלים את העסקה הזו, או לצורך העניין, להחריף את הסכסוך למקומות אחרים ולהגדיל את עוצמתו".

גדעון נרצח במקום העבודה שלו לאחר שמחבל תקף אותו בפטיש
"בלתי אפשרי לחסל אותו": סינוואר ממשיך להיות מוקף בחטופים

במהלך דבריו, העביר שר החוץ האמריקאי מסר חריף, כשבחר להתייחס לארגון הטרור חמאס ולישראל באותו האופן: "הגיע הזמן שכולם יגידו "כן" ולא יחפשו תירוצים לומר לא". 

הנשיא הרצוג התייחס לטרור שמופנה כלפי יהודים: ב-24 השעות האחרונות היינו עדים למתקפות טרור מתמשכות על ידי מחבלים פלסטינים. איבדנו את גדעון פרי, אב לשלושה ילדים, בן 38, בעל, אוהב מוזיקה, שהלך לעבוד במפעל ואחד ממכריו לעבודה החליט לרצוח אותו, פשוט בגלל שהוא יהודי וישראלי.

טרגדיה גדולה מאוד. אמש, היינו עדים לפיצוץ משמעותי בתל אביב, שנחקר כעת וייתכן שמדובר במחבל מתאבד, והבוקר חיילינו הותקפו ביערה - בגבול עם לבנון - על ידי מחבלי חיזבאללה באמצעות רחפנים, וישנם דיווחים על נפגעים אפשריים. אנו בודקים את זה, וכך אנחנו חיים בימים אלה. אנו מוקפים בטרור מארבע כנפות הארץ, ונלחמים בחזרה כעם חזק ונחוש, וזה גם מתבטא בגישת חמאס במשא ומתן לשחרור החטופים שלנו".

כמו כן, הדגיש את סרבנות חמאס לביצוע של עסקת חטופים: "אנשים צריכים להבין שזה מתחיל בסירוב של חמאס להתקדם. אנחנו עדיין מאוד מקווים שנוכל להתקדם במשא ומתן שמנוהל על ידי המתווכות. ואני רוצה להודות לארצות הברית, מצרים וקטאר על מאמציהן למען מטרה אצילית זו. אין מטרה הומניטרית גדולה מזו ואין סיבה הומניטרית נעלה מלהחזיר את החטופים שלנו הביתה, כפי שהיה צריך לקרות מזמן. אנחנו רוצים לראות אותם חוזרים הביתה בהקדם האפשרי".