בישראל הגיבו היום (שני) לטענות ארגון הטרור חמאס, לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל להכשיל ביצוע של עסקת חטופים אפשרית. "הודעת חמאס מאמש נועדה לשיפור עמדות במשא ומתן , לא מתרגשים מהדברים,  אלא ממשיכים לעבוד לקראת מפגש צוות המו"מ הבכיר עם המתווכות שצפוי להתקיים קראת סוף השבוע", מסרו גורמים בכירים המעורים במשא ומתן. 

עם זאת, הם ציינו כי מועד הפסגה הבאה טרם נקבע: "מועד הפסגה הנוספת טרם תואם סופית,  מלכתחילה דובר על  יום רביעי, אך יתכן שיקבעו ליום חמישי או לשישי, תלוי בדינמיקה".

פילדלפי זה מסך עשן? זה מה שמטריד באמת את נתניהו
לא ראה את זה בא: השאלה שהיממה את בכיר החמאס בשידור חי

כמו כן, התייחסו לביקורו של שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן בישראל, בניסיון לקדם את העסקה: "היום יום חשוב מאוד מבחינת השיחות וקידום העסקה. מזכיר המדינה האמריקני, טוני בלינקן, הגיע לאזור, היום ומחר הוא  בדילוגים בישראל ובמצרים .  בפגישה עם נתניהו שמתקיימת כעת בירושלים דנים  בסוגיות שעל הפרק במשא ומתן". 

בתוך כך, ב"סקיי ערביה" דווח כי ההצעה האמריקנית קובעת נוכחות ביטחונית משותפת אמריקאית-מצרית-פלסטינית במעבר רפיח. נתניהו דחה את ההצעה האמריקאית והתעקש על נוכחות ביטחונית ישראלית לאורך ציר פילדלפיה.

בנימין נתניהו על עסקת החטופים (צילום: רועי אברהם, לע״מ)

כאמור, הבכיר האמריקאי נחת בישראל, ונפגש עם נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג. לאחר הפגישה עם הרצוג, מסר בלינקן: "אני כאן כחלק ממאמץ דיפלומטי אינטנסיבי בהוראת הנשיא ביידן לנסות להביא את ההסכם הזה לקו הסיום, ולבסוף לעבור את הקו. הגיע הזמן שזה יקרה. כמו כן, הגיע הזמן לוודא שאף אחד לא נוקט בצעדים שעלולים לשבש את התהליך הזה. לכן אנחנו שואפים לוודא שלא תהיה הסלמה, שלא יהיו פרובוקציות, שלא יהיו פעולות שעלולות להרחיק אותנו מלהשלים את העסקה הזו, או לצורך העניין, להחריף את הסכסוך למקומות אחרים ולהגדיל את עוצמתו".

הרצוג עצמו, הוסיף: ""אנשים צריכים להבין שזה מתחיל בסירוב של חמאס להתקדם. אנחנו עדיין מאוד מקווים שנוכל להתקדם במשא ומתן שמנוהל על ידי המתווכות. ואני רוצה להודות לארצות הברית, מצרים וקטאר על מאמציהן למען מטרה אצילית זו. אין מטרה הומניטרית גדולה מזו ואין סיבה הומניטרית נעלה מלהחזיר את החטופים שלנו הביתה, כפי שהיה צריך לקרות מזמן. אנחנו רוצים לראות אותם חוזרים הביתה בהקדם האפשרי".