יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שוחח היום (שני) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס למלחמה הרב חזיתית, להתפתחויות הגרעין האיראני ולמגעים לעסקת חטופים.

בפתח דבריו אמר: "נסראללה מחריב לנו את הצפון כשכל פעם הוא מגדיל את הטווח ועכשיו זה מגיע לנהריה, זה כבר לא בישובים צמודי גדר, אנחנו רואים מאות אלפים שעזבו את הצפון, אלפי תלמידים לא יודעים איפה הם מתחילים את שנת הלימודים, חלק גדול ממקומות התעסוקה נאלצו לעזוב את הצפון. הם מצמצמים אותנו למרחב גדרה-חדרה".

"במקום לאמץ אסטרטגיה לאומית שאומרת איך פועלים, כרגע אי אפשר לגבש אסטרטגיה נפרדת ללבנון. אנחנו חייבים לאמץ אסטרטגיה אחת כוללת שתיתן תשובה אמיתית לכל האתגר כי כרגע אנחנו מקיזים דם בזירות המשנה - בדיוק לאן שהאיראנים ניסו לגרור אותנו מלחמת התשה בזירה המשנית".

חשש בארה"ב: איראן תהפוך למדינה גרעינית עד סוף השנה
"לא מתרגשים": בישראל מגיבים לטענות חמאס על סיכול העסקה

הוא המשיך: "כשמדברים על ניצחון במלחמה ישנה שאלה חשובה: איך אפשר לנצח במלחמה כשראש הממשלה לא מדבר עם שר הביטחון ושר הביטחון לא מדבר עם רה"מ. הם פשוט לא מתקשרים". "במדינה כמו שלנו גם בשגרה רה"מ ושר הביטחון חייבים לדבר כמה פעמים ביום. דבר שני, בלי איראן אין חמאס, חיזבאללה, חות'ים ומליציות שיעית, כלומר, הם כרגע קיימים בגלל שיש להם גיבוי ואספקה איראנית שוטפת".

\'\'בלי איראן אין חמאס\'\'. מחבלים פורצים את גדר עזה (צילום: רויטרס)
\'\'בלי איראן אין חמאס\'\'. מחבלים פורצים את גדר עזה (צילום: רויטרס)

חבר הכנסת נשאל אם ישראל ערוכה לפגוע באיראן, והוא השיב: "אנחנו צריכים לשאול שאלה אחרת: 'מה הכוונות של איראן?' אין כמעט יום שהם לא אומרים שהיעד המרכזי שלהם הוא חיסול הישות הציונית", אמר והוסיף: "השאלה השנייה היא 'כמה הם קרובים לנשק גרעיני?' מהרגע שהם מחליטים תוך שנתיים יש להם נשק גרעיני, השאלה אם ישראל יכולה להתקיים בצל זאת".

לבסוף השיב על השאלה בנחרצות: "האם אנחנו מסוגלים להתמודד לבדנו עם איראן ולחסל חד-משמעית את היכולת הגרעינית שלהם, אני אומר שכן".

בסוף השיחה התייחס גם למגעים לעסקת החטופים, ואמר: "מכיוון שמדובר בשלב קריטי ומדובר בדיני נפשות, אני מציע לפוליטיקאים לא לדבר על כך", על ההדלפות אמר: "אנחנו חושפים את כל הקלפים שלנו, לא נורמלי", הדגיש. עוד הציע ליברמן לערוך בדיקת פוליגרף לכל המשתתפים בקבינט וטען: "ברגע שאדם נתפס כמי שהדליף הוא חייב להיות מושעה".