השר לשעבר איוב קרא התראיין היום (שני) לערוץ אל חדת' הסעודי. במהלך הריאיון פרץ עימות מילולי סוער בינו לבין יו"ר פורום המזרח התיכון למחקרים אסטרטגיים ד"ר סמיר גטאס.

"אני לא מתכוון לחזור לפוליטיקה ומדבר רק בהתאם למה שאני מאמין וסבור שהוא נכון למדינת ישראל שאני מתגאה בה שכן היא המדינה הדמוקרטית ביותר ושיש בה הכי הרבה זכויות אדם בעולם ואני אומר זאת כערבי", אמר קרא. גטאס השיב: "אתה מדבר על דמוקרטיה? אתה כדרוזי מקבל במדינה שאתה אומר שהיא מדינה יהודית, אתה כדרוזי נהנה מאותן זכויות כמו היהודי על פי חוק היהדות? אתה כדרוזי, תענה בבקשה".

הוויכוח הלך והתלהט. "אני מוכן להיות עבד של היהודי ולא של ערבי דיקטטור תחת הנהגה דיקטטורית כמו בכל מדינות ערב", אמר קרא. גטאס עקץ בתגובה: "אתה לא צריך להיות מוכן, אתה עבד בפועל". 

"17 שנה שחמאס השתלט בכוח על השלטון. 17 שנה שאנחנו מנהלים מלחמה לאחר שיצאנו מעזה ללא תמורה כלשהי והבנו שטעינו כשחשבנו שמדובר בבעיה הנוגעת לטריטוריה. נסוגו לגבולות הבינלאומיים ולמרבה הצער כשיצאנו היה דבר שנקרא רשות פלסטינית שהיא הרשות הלגיטימית של העם הפלסטיני. חמאס האלה שהם האחים המוסלמים, רצחו אלפים מהם והשליכו אותם מהגגות. ישראל לא חיזקה את חמאס, לא מחזקת את חמאס ואין לה שום אינטרס מול חמאס. זו פרופגנדה פוליטית נגד נתניהו", אמר קרא.

גטאס השיב וטען כי "לפיד אמר זאת בכנסת. זאת לא פרופגנדה נגד נתניהו ונגד ישראל". קרא השיב בזעם: "אתה מקדש את לפיד כי הוא משרת את הקו שלך. הוא לא שווה עשר אגורות". בתגובה, אמר גטאס: "לפיד הוא המנהיג שלך וראש הממשלה שלך. הוא המנהיג שלך. כשהיית בליכוד היית מיעוט והוא היה ראש ממשלה. הוא היה ראש הממשלה שלך. אם אתה דמוקרטי אז זה ראש הממשלה שלך".

קרא סיכם: "הוא לא המנהיג שלי, לא היה המנהיג שלי ולא יהיה המנהיג שלי. הוא לא ראש ממשלה בעיניי ולא היה". 

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה