בעקבות החלטת הממשלה למנות את השרה מירי רגב לאחראית על הטקס לציון שנה לטבח השבעה באוקטובר וההודעה כי האירוע יצולם מראש וללא השתתפות קהל, הכריזו הערב (ב׳) מובילי תנועת ״קומו״ בשיתוף עם בני משפחות הקורבנות והנפגעים על החלטתם לארגן באופן עצמאי את אירוע הזיכרון המרכזי ב-7.10.2024, באמצעות מימון המונים. 
 
מתנועת ״קומו״ שייסדו תושבי הדרום והצפון, יחד עם בני משפחות קורבנות ונפגעים, נמסר כי הכוונה היא לייחד את אירועי יום השנה לשבעה באוקטובר לכל מי שנרצח, נחטף, נפל על הגנת המדינה ולמי שאיבדו את היקרים להם ואת בתיהם באסון הנורא בתולדות ישראל. 

הראיון שעורר סערה ברדיו 103FM: חיים רמון עושה סדר 
"הייתי יורדת למנהרות החשוכות ומגיעה עד אליך": עדי שוהם כותבת לבן זוגה החטוף  

מירי רגב בחזרות לטקס הדלקת המשואות (צילום: ללא קרדיט)
מירי רגב בחזרות לטקס הדלקת המשואות (צילום: ללא קרדיט)

לדברי המארגנים, תוכנו של הטקס המרכזי יגובש על ידי נציגי המשפחות והוא יתקיים בהשתתפות קהל. 

יונתן שמריז, אחיו של אלון שמריז ז״ל וממובילי תנועת קומו מסר: ״לא נסכים שהיקירים שלנו יונצחו במופע זיכרון מהונדס ומלאכותי, תחת פיקוחם של פוליטיקאים ציניים שבורחים מאחריות. יחד עם כל עם ישראל נבטיח שבני המשפחות שלנו יקבלו את הכבוד שהם ראויים לו, נדאג שהשבת של שבעה באוקטובר תונצח בצורה כנה ואנושית, בלי מסכות והטיות. נזכור ביחד את האובדן, את הגבורה ואת המחדל״. 

בנוסף, קיבוץ נירים, שקיבל פנייה להשתתף בטקס הממלכתי המצולם לשבעה באוקטובר הודיע ״לא נשתתף, קוראים להקמת ועדת חקירה  ממלכתית״. ארנון אבני תושב נירים: "הם סורבו. אמרנו להם שבקיבוץ לא רוצים להשתתף בזה. לפי דעתנו האירוע עדיין בהתרחשות - החטופים וההרוגים עוד לא חזרו. מה הם מתחילים לעשות פה חגיגות? מה כל הסיפור הזה בכלל? אנחנו חושבים שקודם כל צריך לפתור את הבעיות האמיתיות, אחר כך נתעסק בטקסים". 

קיבוץ ניר יצחק: "אנו תקווה שעד קיום הטקס תחתם עסקה שתשיב את גופותיהם של חברינו ליאור רודאיף ז״ל וטל חיימי ז״ל שנהרגו בלחימה על הבית וגופותיהם נחטפו. כרגע הדבר החשוב ביותר מבחינתנו הוא לא קיום טקסים ממלכתיים, אלא השבת כל החטופים לארצנו וכינון ועדת חקירה בה ייבדק לעומק המחדל שהביא למותם של רבים כל כך מיקירנו, וממסקנותיה נוכל להשיב את תחושת האמון והבטחון חזרה".

בקיבוץ רעים מסרו: "ב-7 באוקטובר קיבוץ רעים יערוך טקס קהילתי ואינטימי במהלכו יתייחדו חברי הקהילה יחד בשעה קשה זו. בכל הקשור לטקס הממלכתי חשוב לנו לומר כי זה לא הזמן בו חברי ממשלת ישראל, ובכלל זה השרה מירי רגב, צריכים להתעסק עם טקסים ויחסי ציבור לעצמם. ראוי כי הם יתעסקו אך ורק במטרות החשובות ביותר – השלמת העסקה, החזרת החטופים, דאגה לחיילים, למפונים ולעם ישראל כולו. זו השעה להתאחד ולא לקיים טקסים סגורים למוזמנים עם שידורים מוגבלים. אנו מצפים לממלכתיות ושקיפות בכל הקשור לנושא זה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "לא אשתתף בטקס לציון השבעה באוקטובר של מירי רגב. אהיה עם משפחות נרצחי בארי ושדרות וניר עוז. הממשלה הזו אינה לגיטימית ואינה ראויה לזכרם"