שר הכלכלה ניר ברקת מהליכוד התראיין הבוקר (שלישי) אצל ניב רסקין בחדשות הבוקר ב-12 ואמר שיצביע בעד עסקה גם במחיר הפלת הממשלה. ברקת סייג וציין כי הוא מאמין שחברי הקואליציה יצליחו להגיע לקונצנזוס בעניין העסקה שתובא לשולחן. 

בפתח דבריו אמר ברקת: "אני מעריך שכל עסקה שיביא ראש הממשלה לממשלה, תעבור. לא נכון לדבר על פרטי העסקה, בוודאי לא כשסינוואר מאזין ולתת לו את כל הכלים והדילמות. זה לא תהליך טוב ובריא לעסקה או לעם ישראל. עדיף לא להיכנס לפרטים. ברגע שראש הממשלה יביא עסקה, בסבירות מאוד גבוהה היא תעבור. אני כמובן אתמוך.

ניר ברקת לא מתרגש: “לא רואה אף אחד ממטר ולא סופר את האיומים עליי" | ראיון  
בשונה מגלעד שליט: העסקה הנוכחית פוגעת בהישרדותו של נתניהו | בן כספית  

הפגנה לשחרור החטופים בקפלן (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים בקפלן (צילום: אבשלום ששוני)

גם במחיר של הפלת הממשלה, ביחס לאיומים של סמוטריץ' ובן גביר? 
"ברגעי משבר ורגעי החלטה כאלה, האחדות בהחלטה חשובה. כשראש הממשלה יביא עסקה נצטרך לייצר אחדות בשורות בתוך הממשלה ובתוך עם ישראל. שיקולים פוליטיים כאלה ואחרים חייבים להיות משניים בעניין הזה. אני אסייע להביא עסקה, לאחד את השורות, לשכנע את החברים משני צדי המתרס ללכת ביחד. בכל תולדות עם ישראל כשהיינו מאוחדים, גם אם טעינו, אנחנו חזקים. עדיף להיות מאוחדים ביחד בעסקה, לטוב ולרע, מאשר להיות מחולקים ומפוצלים".

תרים את ידך בעד עסקה גם אם המשמעות שהממשלה נופלת?
"מעריך שכן, כיוון שאני חושב שראש הממשלה מביא את כלל האינטרסים לשולחן. כשהוא יביא את ההצעה, מעריך שנוכל לייצר לה קונצנזוס רחב".

אמרת שאתה בעד ועדת חקירה ממלכתית, נגד כוונת ראש הממשלה להקים ועדת חקירה ממשלתית.
"אם לא על אירוע כמו שבעה באוקטובר, על מה נעשה ועדת חקירה ממלכתית? עמדתי שצריכה להיות ועדת חקירה שלא רק בוחנת את הממשלה ואת מערכת הביטחון אלא הולכת אחורה, לאיך הגענו לקונספציות של השישי באוקטובר שהתנפצו, למה הצבא קטן, כל מערכות הביטחון והרמטכ"לים לשעבר. כולם".

עוד הוסיף ברקת: "צריכים לוודא שדבר כזה לא יקרה עוד פעם, לחקור לעומק לא במטרה להתנקם במישהו אלא לוודא שזה לא יקרה שוב. זה מאוד חשוב שתהיה ועדה בלתי תלויה שתבחן מלמעלה. עם זאת, זה לא הזמן לעשות את זה. המטרה זה לנצח את המלחמה בדרום, להכריע את חמאס, להחזיר את החטופים, להרחיק את האיום מגבול לבנון, להחזיר את התושבים. אלה משימות בעדיפות הכי גבוהה שיש למדינת ישראל. בזה צריכים לרכז את האנרגיה שלנו. לא רואה כרגע היגיון לרתום את כולם להתעסק בתחקיר אחורה, לשים את כל הפוקוס שלנו אחורה. זה לא הזמן כשאתה בלב מלחמה".