ועדת החקירה האזרחית לאסון 7 באוקטובר ממשיכה לגבות עדויות מפי אנשי מערכת הביטחון לשעבר ובכירים נוספים, כמו גם מבני משפחות החטופים.

היום (שלישי), הוועדה שמעה עדותה של עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר. "אני אחשוף בפני הוועדה היקרה הזו שוב שראש המוסד, דדי ברנע, מאז ה-7.10 סירב להיפגש עם משפחות חטופים. אנחנו כמובן קיבלנו באופן רשמי את התשובה הזו לאחר שהקצינים המלווים שלנו הגישו בקשות רשמיות, שזה בסדר ולא מן הנמנע בהתחשב בנסיבות, וקיבלנו את זה כתשובה מובנת מאליה. אלא שככל שחלף הזמן, וראינו שאנחנו לא מקבלים תשובות חד משמעיות לגבי המו״מ מהדרג המדיני או מחברי הקבינט, נאלצנו להפעיל לחץ מאוד חזק על שלושת קודקודי המו״מ - דדי ברנע, ניצן אלון ורונן בר", טענה בפתח דבריה.

ליברמן: "הייתי בטוח שה-7 באוקטובר יקרה, טעיתי רק בשנה"

"ואכן ראש המוסד הסכים להיפגש איתי בארבע עיניים, למרות שהוא התעקש על מפגש עם עוד משפחות חטופים. אמרתי שאני מסרבת, כי כבר קצה נפשי במפגשים עם המוני משפחות, עם כל הכבוד לכל משפחה. אני חושבת שסוגיות מודיעיניות רגישות כאלה צריכות להיות בארבע עיניים. אני רוצה לחשוף בפני הוועדה הזאת, כשישבתי עם ראש המוסד דדי ברנע וקיבלתי אינדיקציות על שלבי המו״מ שאליהם עתידה ללכת מדינת ישראל, כמובן בהנחייתו של ראש הממשלה, בסוף השיחה נאמר לי על ידי ראש המוסד דדי ברנע, ואני מצטטת 'עינב יקירתי, לצערי בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית לא תיתכן עסקה לשחרור חטופים'״.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים: "הדברים שיוחסו לראש המוסד כלל לא נאמרו. בפגישתו עם עינב צנגאוקר, ראש המוסד לא התייחס לשום קונסטלציה פוליטית בהקשרי המשא-ומתן, כפי שנטען. ראש המוסד ממשיך לפעול להבאת הסכם לשחרור כלל החטופות והחטופים בהקדם".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני)
דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני)

מוקדם יותר היום, חשף השר לשעבר גדי איזנקוט ב-103FM כי "כל ראשי מערכת הביטחון, רוב שרי הקבינט, השר אמסלם ואחרים שדחפו לעסקה של הכל תמורת הכל, תמכנו בזה, היה מתנגד אחד - נתניהו. הוא דרש את הפיצול בשלבים, הוא דרש שהמתווה יהיה יום לחטוף, ולכן כבר אי אפשר לחזור אחורה. המתווה הוא לא מתווה ביידן אלא מתווה נתניהו. הוא אישר שם כל אות".

"יש פה משבר מנהיגותי חמור", הדגיש. "בקבינט המלחמה היו דיונים רציניים מאוד, גם אם לא קיבלתי את הסיכומים שלהם. אי אפשר לנהל את זה כי המפקדה העליונה של צה"ל זו הממשלה שמסמיכה את הקבינט. לכן נוצר פה מצב של שלטון קיסרי, 4 שרים חושבים שהדבר הנכון לעשות הוא לקבל מתווה, ורה"מ אומר שהוא יעביר לקבינט הרחב וזה לא עולה".