חבר הכנסת יולי אדלשטיין שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ב-104.5FM על עסקת החטופים המסתמנת. בפתח דבריו התייחס אדלשטיין לידיעה על מבצע צה"ל בעזה בו הוחזרו שש גופות חטופים שנחטפו בעודם בחיים: "אסור להקל ראש במבצע חילוץ הגופות של החטופים. מדובר במבצע הירואי".

כשנשאל לדעתו על משפחות חטופים שטוענות שאולי מדינת ישראל פספסה במו"מ ולכן הן איבדו את יקיריהן, השיב: "נמאס מהברברת שגורמת להרג חטופים. אני לא אוהב את הויכוחים שכל הזמן מתנהלים על מה צריך לעשות במשא ומתן. לא חושב שפספסנו הרבה, אסור לנו לשכוח שאנחנו מול חמאס, זה לא פרטנר למו"מ עם עקרונות מסוימים או גבולות. אבל אנחנו במו"מ מול המתווכות שמנסות ללחוץ את חמאס. אני יודע שיש סיכוי, עושים את המקסימום להביא את החטופים".

גלעד ארדן: "בניין האו"ם צריך להיסגר ולהימחק מעל פני האדמה" | צפו
"לתפארת מדינת ישראל שהזניחה": אב החטוף תוקף את מירי רגב

רה"מ עושה את המקסימום? כי הוא נתון לביקורת.
"ההדלפות הורגות את החטופים, עלינו לסמוך על צוות המו"מ, הם אנשים נהדרים, חדורי מוטיבציה וממוקדי מטרה, ויש להם מנדט והם עושים את המקסימום להביא לשחרור חטופים".

הפגנה לשחרור החטופים בקפלן (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים בקפלן (צילום: אבשלום ששוני)

נכריע את חמאס עד הניצחון המוחלט?
"לא יודע מה זה 'מוחלט', אבל זה שלא נשאיר להם יכולות צבאיות ויכולת לתקוף אותנו כמו ב-7 באוקטובר ושלא ישלטו בעזה - ברור. צה"ל בתקופה האחרונה הוכיח פעם נוספת שכשנותנים לו משימה ברורה הוא יודע לבצע אותה. חושב שגם בחמאס הבינו מה הם הביאו על עצמם ועל תושבי עזה, לא יודע אם ייצאו עם דגל לבן כשידיהן מורמות - לא יקרה, אבל זה שימיהם ספורים אני חושב שהם מבינים היטב והנכונות שלהם לעסקה נובעת מכך".

קשה לראות איך מתנהלת המלחמה כאשר רה"מ ושר הביטחון לא מדברים.
"זה מצב מאוד לא בריא. זה לא שבגלל העניין הזה איזה מבצע לא מאושר, אבל מאוד לא בריא כשהדברים האלה פורצים החוצה ולתקשורת. זה שיש בחדר דיונים חילוקי דעות אני תמיד מברך על זה, לא רוצה לחזור למציאות שבה כולם אומרים בקול אחיד 'חמאס מורתע'. מקווה מאוד ששני האישים ידעו לשים לזה קץ".