בהודעה שפרסם גורם מדיני היום (שלישי), הוטחה ביקורת חריפה כלפי "מדליפים אנונימיים". בהודעה צוין כי "ההדלפות מהדיונים הסגורים על עסקת החטופים הן שערורייה. הן גורמות נזק עצום למגעים לעסקה, למשפחות ולחוסן הלאומי. אותם מדליפים טוענים גם שבגלל התלות באמריקנים, אין אפשרות להיכנס לרפיח".

הגורם המדיני קרא למדליפים לצאת מהאנונימיות ולהביע את עמדותיהם באופן ישיר: "צאו לציבור, הסבירו את עמדתכם בגלוי, ואל תתחבאו מאחורי מסך של אנונימיות. היו כנים עם העם ושתפו אותו בכך שאתם מוכנים לוותר על ציר פילדלפי, לקבל פחות מ-20 חטופים, ולשלול את הבקרה על כניסת אמצעי לחימה ומחבלים דרך ציר נצרים".

אתמול, גורם המעורה בפרטים תקף בתדרוך לעיתונאים את שר הביטחון יואב גלנט ואת מפקד המאמץ המודיעיני בתחום השבויים והנעדרים, האלוף ניצן אלון. הגורם טען כי השניים ככל הנראה עומדים מאחורי ההדלפות האנונימיות שפוגעות במאמצים להגיע לעסקה.

מוקדם יותר השבוע, פרסמה לשכת ראש הממשלה הצהרה חריגה וטענה כי "ישנם מדליפים סדרתיים הפוגעים ביכולת לקדם עסקה". בהצהרה נמסר כי "הם טוענים מזה חודשים שהחמאס לעולם לא יסכים לוותר על סיום המלחמה כתנאי לעסקה, והציעו להיכנע לדרישות החמאס. הם טעו אז - והם טועים גם היום. ראש הממשלה עמד בתוקף על דרישת יסוד זו - שהיא חיונית להשגת יעדי המלחמה - והחמאס שינה את עמדתו. גם היום ראש הממשלה עומד על כך שנישאר בציר פילדלפי כדי למנוע התחמשות מחודשת של גורמי הטרור. ראש הממשלה ימשיך לפעול לקדם עסקה שתמקסם את מספר החטופים החיים ותאפשר את השגת כל יעדי המלחמה".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום עם נציגים של משפחות שכולות מפורום הגבורה ונציגים של משפחות חטופים מפורום התקווה. בפתח הישיבה אמר נתניהו: "אנחנו עושים מאמץ להחזיר את החטופים, בתנאים שיאפשרו מקסום מספר החטופים המשוחררים בשלב הראשון של העסקה. אני אומר זאת בצורה ברורה - זה יעד שאני הצבתי. אך יחד עם זאת, אנו חייבים לשמר את הנכסים הביטחוניים האסטרטגיים שלנו מול לחצים גדולים מבית ומחוץ, ואנחנו עומדים בכך".

בנימין נתניהו ונציגי פורום ״הגבורה״ ופורום ״תקווה״ (צילום: מעיין טואף, לע''מ)
בנימין נתניהו ונציגי פורום ״הגבורה״ ופורום ״תקווה״ (צילום: מעיין טואף, לע''מ)

בהודעה שפרסמה המשפחות עלה כי נתניהו הודה לראשונה: "לא בטוח שתהיה עסקה, אבל אם תהיה עסקה - היא תהיה כזו ששומרת על האינטרסים שאני חוזר עליהם שוב ושוב, ובמיוחד שמירה על הנכסים האסטרטגיים של ישראל. הדרישה להמשך מו"מ גם בעתיד היא דרישה בלתי מקובלת. גם אם תהיה עסקה, מיד אחרי 42 ימים, נחזור ללחימה מיד, עד לחיסול החמאס, גם תוך כדי מו"מ על הפעימות הבאות".