רן ארז, יו"ר ארגון המורים, איים אתמול שלא לפתוח את שנת הלימודים במועדה. בראיון היום (חמישי) לגאולה אבן סער וניסים משעל בתוכניתם ב-103FM הסביר ארז את כוונותיו.

בפתח הראיון אמר: "הייתי שואל את שר החינוך ואת שר האוצר - 'דווקא במלחמה אתם מנצלים את המצב כדי להפריט את מערכת החינוך ולהפוך את המורים לעובדי קבלן?'". יש גמרא שאומרת: 'חלל עליו שבת אחת על מנת לשמור שבתות הרבה'. אנחנו נמצאים במלחמה על החינוך הציבורי, על החינוך הממלכתי אותו הם רוצים לפרק ולהפריט. אם הם רוצים לתת חוזים אישיים ל'טאלנטים'. מה יקרה עם המורים הטובים בקרית מלאכי או באשקלון?".

לקראת קהיר: ביידן לנתניהו "יש להגיע לעסקה בדחיפות ולהסיר את המכשולים"
אפשר לנשום? גורמים איראניים מאותתים שהתקיפה בישראל תהיה מתונה

"זאת סכנה, כי ככה מתחילה הפרטה של מערכת החינוך", הסביר. "הם רוצים חוזים אישיים ל-10% מהמורים ו-10% מהמנהלים. בחוזה הבא יגידו: בוא נדבר על 20%".

"בהסכם העבודה שחתמנו ב-2011 הכנסנו תגמול דיפרנציאלי על סמך הצטיינות בית ספרית, ומאז המורים המצטיינים קיבלו בבית הספר שלהם תגמול. לכן אנחנו מציעים שעל הרובד הראשון יוכלו לתת את התגמולים למורים המצטיינים כרובד שני, אבל לא להפוך אותנו כעובדי קבלן".

על שר החינוך אמר: "שר החינוך לא מבין שהוא אחראי על מערכת החינוך. כל מה שהוא עושה הוא להכין סנדוויצ'ים וירקות חתוכים. מי שבעצם עצר את ציוני הבגרות הוא שר החינוך. הוא רצה להאשים את המורים, אבל למעשה הציונים אצלו".

"קיש היה צריך להפוך את השולחן של האוצר, ולהגיד לו שחינוך זה הביטחון שלנו, חינוך זה הכלכלה שלנו, חינוך זה המדע שלנו. היום במערכת העל יסודי יש 2,600 מורים שאין להם תעודת הוראה. בישיבת המו"מ האחרונה הוא החליט שהוא לא רוצה להיות מתווך בינינו לבין שר האוצר".

"שר האוצר ושר החינוך לפני כ-3 שבועות הצביעו בממשלה לקחת את התקציב שיועד למערכת העל יסודית למשהו אחר עבור הסכמים קואליציוניים. אין לי מה לדבר עם שר האוצר. הוא נלקח. לאן הועבר? אני לא יודע. זה כסף מקופת המדינה. אם אתפזר יותר מדי, האנשים לא ירגישו את הלחץ ויגידו זה לא רק אני זה גם הוא. זה כל הממשלה. אני פונה למי שקיבל את הסמכות, הוא צריך גם אחריות".

"יש אנשים רבים בתקשורת שמבינים את התרגילים שהם עושים", אמר לסיום. "ההורים שמרגישים ככה מסתכלים על קצה האף. הם לא מבינים שהדור הבא, לא יהיו לו מורים בשנה הבאה, ובעוד שנתיים הם יצטרכו לשלם המון כסף על מנת שיקבלו חינוך טוב".