יו"ר הדמוקרטים, אלוף (מיל') יאיר גולן, שוחח הבוקר (חמישי) עם יוני הללי ב-104.5fm על המצב הביטחוני של ישראל במלחמה, ותקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו על רקע התעקשותו בנושא ציר פילדלפי במו"מ מול חמאס.

לדבריו, "מה שאנחנו חווים היום בצפון זו התבוסה של המפעל הציוני, כל כולה רשומה על ממשלת ביזיון, כישלון ומחדל . זה כמעט בלתי נתפס שמהלכים פשוטים שהיו צריכים להיעשות לפני חודשים לא בוצעו, הפעילות ההתקפית שאנחנו מבצעים גם כשעושים סיכולים מאוד מרשימים- היא פעילות שלא מרתיעה את חיזבאללה וכל זה נובע גם מכיוון שאנחנו מושכים את המלחמה בדרום לנצח. ולכן, כל מה שאנחנו חווים בדרום ובצפון-כישלון לאומי, מחדל ממשלתי ותבוסה ביטחונית שכמעט לא היינו יכולים לשער לפני ה-7 באוקטובר. צריך קודם כל להגיע לעסקת שחרור חטופים, בסבירות מוחלטת תביא להפסקת אש בדרום שתביא להפסקת אש בצפון".

כשנשאל האם על ישראל לסגת מציר פילדלפי, השיב: "בוודאי, מה הבעיה לחזור לפילדלפי עוד שנה? חצי שנה? ממתי אחיזת ציר פילדלפי הוא סלע קיומנו. זו אחיזת עיניים של ראש ממשלה שקרן".

עוד טען: "היה צריך להחזיר את החטופים לפני חודשים ארוכים. זה פשוט התעללות של מדינה בתושביה שהפקירה אותם פעם אחת ומפקירה אותם פעם נוספת". "אני קובע שהפסקת אש בדרום הייתה מביאה להפסקת אש בצפון, והייתה מביאה לשיקום גבול הצפון", הדגיש.

"חיזבאללה לא על הגדר, כוחות רדואן נסוגו אחורה באופן משמעותי. אבל אם היינו עושים את כל זה כשהרכסים נשלטים על ידינו רצועת הביטחון הייתה בלבנון ולא בשטח ישראל. דרך אגב לא  מאוחר לעשות זאת. משום מה זה לא מתבצע. מעולם לא ראיתי תבוסה כזו של מדינת ישראל, תוכניות שהוכנו משך שנים, תורגלו היטב וצה"ל היה מוכן לשעות אותן ומשום מה הן לא מבוצעות", הוסיף גולן.