מלחמת חרבות ברזל: חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד) שוחח היום (חמישי) עם ינון מגל וברק סרי בתוכניתם ב-103fm ופרש את משנתו על ההתקדמות במגעים לעסקת חטופים.

בפתח הראיון אמר על חמאס: "ככל שנוריד אותם על ארבע, הסיכוי שהם יעשו 'הודנא' גבוה יותר. הזווית המשמעותית ולפי דעתי העיקרית: התכנית כולה נותנת לחמאס שליטה אסטרטגית. הוא שולט באוכלוסייה ושולט בדלק. הוא מגייס אלפי חיילים מאז תחילת המלחמה, גיבוי, העברת מידע, מודיעין, כל הדברים האלה מתרחשים מול עינינו".

עבור המערכת, חליוה אשם בכל צרותינו. הצגנו אותו בכיכר ואפשר ללכת לחגוג | אבי אשכנזי
הפגנת כוח מול איראן: המהלך הצבאי של ארה"ב במזרח התיכון | צפו

"הייתי מצפה שתהיה הגדרה ברורה שהממשלה תכריז שאחד מיעדי המבצע הוא שליטה מלאה ברחבי עזה בטווח הנראה לעין", המשיך. "אין ניצחון בלי שליטה בטרור שנמצא בתוך אוכלוסייה".

על עסקת החטופים אמר: "אנחנו מחוייבים מחויבות ערכית ומוסרית לחטופים. אלה אנשים שהופקרו על ידי מערכות המדינה והמחויבות להחזיר אותם מוחלטת. קשה לישון בלילה מאז, כשהאנשים האלה נמצאים במרחק יריקה מאשקלון, אבל הדרך שבה ניצן אלון מנהל את זה רק מרחיקה את העסקה. העסקה הקודמת הייתה עם הרבה יותר חטופים והרבה פחות מחירים. מי שמבין את חוקי ההודנא יודע שהדיונים של סינוואר הם דיונים דתיים. ולכן אני חושב שלהפך: ההתנהלות היום של צוות המו"מ מרחיקה את העסקה ומקטינה את כמות החטופים שישוחררו".
 
על תפקוד הצבא אמר: "שיחה של פיטורין תמיד הולכת לעניינים אישיים ומרפקנות. הממשלה צריכה לנער את המערכת הצבאית. נכון יהיה לקרוא לו ולפצ"רית ולאנשים שמקבלים את המשכורת מהציבור, ולבקש מהם דין וחשבון. לראש אגף מבצעים ולומר לו: 'עודד, זה לא עובד', תעשה שינוי רלוונטי. זה מה שצריך לקרות קודם כל. וכשיש פשיטה ולא שליטה, אין שום סיכוי שנגמור עם זה".

תקיפת צה"ל בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

"אני מצפה מהרמטכ"ל לעשות חשבון נפש, לקרוא את הדוח האמריקני שהוא נכון, כי 70 אחוזים מהפעילים של חמאס פעילים בכשירות מלאה", טען לסיום. "אין גדוד אחד בעזה שהושמד או פורק.. הרביזיה שצה"ל צריך עמוקה, אלה לא דברים שהתחילו אתמול. אני לא מקל ראש באחריות הממשלה, אבל קודם כל צריך לבקש מהם לשנות דיסקט".