על רקע הביקורת הציבורית הנוקבת, השרה מירי רגב קיימה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בנושא טקס ההנצחה לאירועי שבעה באוקטובר. השרה אמרה: "אני מבינה את מי שכועס על הממשלה, אחרי המלחמה אני הראשונה שאפעל להקמת ועדת חקירה", אך ציינה: "אני מתעלמת מרעשי הרקע, אמשיך להוביל את הטקס".

רגב הסבירה הטקס ללא קהל ויתקיים באזור הדרום. לא יהיה בשידור חי אלא מוקלט. לפי רגב, הסיבה לקיום הטקס ללא קהל היא ״כדי שהקהילות יוכלו לעשות טקסים בישובים״. על הטקסים של הקיבוצים אמרה רגב: "יש לזה מקום, כמו שיש כאלה שעושים טקס ישראלי-פלסטיני, ביום הזיכרון".

״אהיה שם״: ריטה מביעה עמדה חד צדדית בסערת טקס הזכרון לשבעה באוקטובר  
עכשיו זה רשמי: משפחות החטופים לא ייקחו חלק באירועי ה-7 באוקטובר של הממשלה  

עוד טענה רגב במסיבת העיתונאים כי "כן יש מקום לביקורת אבל אסור לתת לאויב לראות אותנו מפולגים" והוסיפה, "אני רגילה לחטוף, הם לא רבים אבל הם אף פעם לא מרוצים. הטקסים נוגעים בנימי הנפש של רבים שזקוקים להם. כמו שאנו מתלכדים בימי זיכרון כך צריך להתלכד בשבעה באוקטובר". 

הפגנה לשחרור החטופים בקפלן (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים בקפלן (צילום: אבשלום ששוני)

רגב הדגישה שמותר שיהיו טקסים אחרים ואלטרנטיביים. כמו שיש ביום הזיכרון למשל את הטקס הישראלי-פלסטיני ומנגד יש טקס ממלכתי ורשמי.

עוד אמרה רגב: "אני רואה את החשיבות של הדבר הזה, אני מתעלמת מהרעשים ואמשיך להוביל את הטקס ברגישות כובד ראש וכבוש לאלו שכועסים ומבקרים כי אני מבינה את הכאב שלהם".

בתגובה לשאלות עיתונאים בעניין ביקורת כלפי הדרג הצבאי במהלך הטקס אמרה רגב: "אין מטרה לתת ביקורת במהלך הטקס זה לא התפקיד. הטקס צריך להיות מאחד ונוגע בלבבות. נדגיש את הדברים החיובים והטובים, גם של הממשלה".

עוד אמרה רגב: "נפנה לראש הממשלה ונשיא המדינה שיתנו את ברכתם המוקלטת. זה הפרוטוקול לכל טקס ממלכתי ונרצה שהם ידברו לציבור. ראש האופוזיציה לא כלול בנוהל הזה". 

הפגנה לשחרור החטופים בתל אביב, 7.8.24 (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים בתל אביב, 7.8.24 (צילום: אבשלום ששוני)

ביחס לביקורת הציבורית הנוקבת כלפיה וכלפי הממשלה, נזעקה רגב במסיבת העיתונאים: "להשוות אותי לחמאס או סינוואר?! אין גבול לאמירות? אין לי משפחה? הורים? ילדים? עד לאן ההסתה תגיע רק בגלל שנאה פוליטית. אם תבחנו את הטקסים שערכתי לאורך העשור האחרון, כמו טקס המשואות שנערך לפני מספר חודשים, אמירות איומות וקשות הופנו כלפי לפני הטקס ובפועל היה טקס מרגש ומאחד שהיה בפועל. די עם השנאה והשקרים, אני מבינה את הכאב והכעס, אבל יש גבול להסתה ולפילוג". 

לאחר מסיבת העיתונאים שסוקרה בכל ערוצי התקשורת ואתרי החדשות אמרה רגב: "היום קיבלנו עוד עדות חיה לכך שחלק מהתקשורת מסלף, מפלג ומוציא דברים מהקשרם. צפו בדברים שאמרתי ותראו שבניגוד לפרסום, לא השוויתי את טקסי הקיבוצים לטקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני. וכמו כן תוכלו להיווכח שאמירתי כי אני מתעלמת מרעשי רקע, כוונה להשמצות שאני מקבלת ושתוקפים אותי. (כולל ההשוואה המרושעת לסינוואר), באף שלב לא נאמרה אמירה כזו כנגד משפחות שכולות ומשפחות חטופים".

"מתוך תדרוך של שעה שאני מדברת על אחדות וחיבור, שאני מבינה את הכעס והביקורת ומדברת על שלושת הערכים שמנחים אותי לקיום הטקס; זכרון, גבורה ותקווה, בחרו חלק ערוצי התקשורת לסלף את הדברים ולשקר לציבור. אני רוצה להודות לתושבי הנגב המערבי ומרחבי הארץ שמתקשרים, ותומכים ומבינים את חשיבות קיומו של הטקס בשבעה באוקטובר", הוסיפה.

יונתן שמריז, אחיו של החטוף אלון שמריז ז"ל שנחטף בשבעה באוקטובר ונהרג מאש כוחותינו בעת שברח משבי חמאס, הגיב לדבריה של רגב וכתב בחשבון ה-X שלו: "תרשו לי להתעלם מהרעשים של מירי רגב והטקס האלטרנטיבי של הממשלה".

יו"ר השדולה למען החטופים, ח"כ שלי טל מירון (יש עתיד), בתגובה לדבריה של מירי רגב: "הנרצחים וקורבנות טבח השבעה באוקטובר הם אולי לא היהלומים שלך, אבל בטוח לא רעשי רקע".

רן צחור, במאי האירוע, אמר במסיבת העיתונאים: "לא ננרמלל ונטאטא כלום בטקס, אני לא איש פוליטי ולא שופר של אף אחד". צחור הדגיש: "הטקס הוא לא עבור ממשלת ישראל אלא עבור החברה הישראלית".

במהלך מסיבת העיתונאים נחשב הלוגו שיצרו העומדים מאחורי הטקס לציון האירוע. 

לוגו השבעה באוקטובר מדינת ישראל (צילום: יחצ)
לוגו השבעה באוקטובר מדינת ישראל (צילום: יחצ)
 

משפחות שבעה באוקטובר, המארגנות את הטקס הלאומי ב-7.10.24, מסרו בתגובה לדבריה של השרה רגב: "'רעשי הרקע' עליהם דיברה השרה רגב הם אנחנו. משפחות שכולות, תושבי העוטף והצפון, המילואימניקים ששילמו ומשלמים מחיר כבד על מאורעות השבעה באוקטובר". 

עוד הדגישו: "בדבריה המחישה השרה רגב את הניתוק המוחלט בהחלטת הממשלה להפיק טקס מהונדס ומנותק במיליוני שקלים, מצולם וערוך מראש, עבור עצמה. על הממשלה להודיע כי התקציב שהוקצה לאירוע הממשלתי יועבר במלואו לטקס של העם - טקס הזיכרון הלאומי שמארגנות המשפחות השכולות ונציגי הקהילות שהופקרו בשבעה באוקטובר".