על רקע מסיבת העיתונאים שקיימה היום (חמישי) השרה מירי רגב בעניין טקס ההנצחה הממלכתי לאירועי השבעה באוקטובר, בו אמרה בין היתר כי היא "מתעלמת מרעשי הרקע" והצהירה ש"תמשיך להוביל את הטקס", משפחות החטופים והקורבנות בתגובות זועמות: "אנחנו רעשי הרקע". 

יונתן שמריז, אחיו של החטוף אלון שמריז ז"ל שנחטף בשבעה באוקטובר ונהרג מאש כוחותינו בעת שברח משבי חמאס, הגיב לדבריה של רגב וכתב בחשבון ה-X שלו: "תרשו לי להתעלם מהרעשים של מירי רגב והטקס האלטרנטיבי של הממשלה".

למרות הדיווחים הראשוניים: גוברת ההערכה כי החטופים שגופותיהם הוחזרו הוצאו להורג בשבי  
אב התצפיתנית מתפוצץ על חליוה: "ב-8 באוקטובר היה צריך לעמוד למשפט"

משפחות שבעה באוקטובר, המארגנות את הטקס הלאומי ב-7.10.24, מסרו בתגובה לדבריה של השרה רגב: "'רעשי הרקע' עליהם דיברה השרה רגב הם אנחנו. משפחות שכולות, תושבי העוטף והצפון, המילואימניקים ששילמו ומשלמים מחיר כבד על מאורעות השבעה באוקטובר". 

מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד הדגישו בהודעה הרשמית של המשפחות: "בדבריה המחישה השרה רגב את הניתוק המוחלט בהחלטת הממשלה להפיק טקס מהונדס ומנותק במיליוני שקלים, מצולם וערוך מראש, עבור עצמה. על הממשלה להודיע כי התקציב שהוקצה לאירוע הממשלתי יועבר במלואו לטקס של העם - טקס הזיכרון הלאומי שמארגנות המשפחות השכולות ונציגי הקהילות שהופקרו בשבעה באוקטובר". 

ממטה משפחות החטופים נמסר: "ההחלטה לערוך את הטקס ללא קהל, לאחר הודעת מטה המשפחות והודעות הקהילות כי לא ישתפו פעולה עם טקס השרה, נובעת מהפחד של הממשלה והשרה להסתכל למשפחות החטופים, הנרצחים והמפונים בעיניים ולקחת אחריות אמיתית על ההפקרה שהחלה ב07.10 ונמשכת כבר 321 ימים".

עוד נמסר מהמטה: "הממשלה והשרה רגב בוחרים שוב להתעלם 'מהרעשים': אותם הרעשים שהביאו לחורבן השבעה באוקטובר, רעשי ההפקרה ורעשי ההפגזות שהרגו חטופים שנחטפו בחיים. מטה משפחות החטופים מתעלם גם הוא מהרעשים וממשיך לפעול למען הצלת חטופים. שום טקס לא יציל חיים - רק עסקה. לא תהיה חזרה לנורמליות ולהפקות של השרה רגב כל עוד ישנם חטופים בעזה". 

מהתנועה הקיבוצית נמסר: "בגלל אמירות כאלה מירי רגב מוכיחה למה היא לא מתאימה להוביל טקס ממלכתי וקדוש של כל חלקי עם ישראל". בעקבות דבריה של השרה מירי רגב, בו תקפה את התנגדות הקיבוצים שנפגעו בטבח כ"רעשי רקע" בלבד,  הוסיפו בתנועה הקיבוצית כי "אם מישהו היה צריך הוכחה למה רגב לא מתאימה- היא סיפקה לו עשר סיבות היום". מזכ"ל התנועה, ליאור שמחה: "להפקת טקס מאחד  נדרשת רגישות מרבית וכיבוד כל הקהלים".

עוד הוסיף מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "המדינה האהובה שלנו חוותה אסון נורא בשבעה באוקטובר. גם התנועה תקיים אירוע מרכזי וגם כל קיבוץ בנפרד. אנחנו מקווים שממשלה תתעלה לגודל השעה ותשתף את הנפגעים מקיבוצי, ערי ומושבי הנגב המערבי, ביניהם נכרתה ברית בשבעה באוקטובר".

יו"ר השדולה למען החטופים, ח"כ שלי טל מירון (יש עתיד), בתגובה לדבריה של מירי רגב: "הנרצחים וקורבנות טבח השבעה באוקטובר הם אולי לא היהלומים שלך, אבל בטוח לא רעשי רקע".

הפגנה לשחרור החטופים בתל אביב, 7.8.24 (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים בתל אביב, 7.8.24 (צילום: אבשלום ששוני)

ח״כ מיקי לוי, (יש עתיד) כתב בתגובה: ״‏מירי, זה לא רעש. ‏זו זעקת כאב על האסון הכי גדול שקרה לנו מאז קום המדינה. האסון שקרה במשמרת של הממשלה שאת חלק ממנה ומזה את מתעלמת. סליחה, ממשיכה להתעלם. ‏בושה גדולה".

ח״כ נעמה לזימי בתגובה להצהרת השרה רגב: ״רואה את קורבנות ההפקרה כרעשי רקע. רוע וציניות של מי שמעדיפים את הכיסא על פני החיים ועתיד המדינה". 

מפלגת יש עתיד צייצה בחשבון ה-X שלה: "טקס בלי כאבי בטן".