סערת הטקס הממלכתי: ברקע ההתנגדות של חלק מהקיבוצים בדרום לטקס הזיכרון הממשלתי למאורעות השבעה באוקטובר, שדרות ואופקים הכריזו כי הן תומכות בטקס. אלון דוידי, ראש העיר שדרות, שוחח על כך היום (חמישי) עם נטעלי שם טוב ב־103fm. בהמשך, אמר: "ב־7 באוקטובר מי שנכשל זה מי שהיה צריך להגן, מי שהיה צריך להגן זה הצבא וכוחות הביטחון והשב"כ וכו'".

"אני לא אחליף אותם ולא אחליף את התחושות שלהם", אמר לגבי אנשי הקיבוצים שמתנגדים לטקס והוסיף: "בסוף יש ממלכתיות, הממלכה היא מדינת ישראל. במדינת ישראל כרגע יש ממשלה, הרי לא היית מאמינה שנגיד ולפיד היה ראש ממשלה ומי שהייתה שרת התרבות או אחראית על הטקסים הייתה מרב מיכאלי, אז הייתי אומר כך או כך? אני חושב שזה טקס ממלכתי. הוא לא שלי ולא שלהם, הוא של מדינת ישראל".

רגב על טקסי הזיכרון שיתקיימו בקיבוצים: "כמו שעושים טקס ישראלי-פלסטיני"
"הרעשים היחידים שאת צריכה לשמוע הם של המצפון שלך": רגב מותקפת

כניסת המחבלים לשדרות (צילום: מצלמות אבטחה, שימוש לפי סעיף 27א')

לדבריו, "יש הרבה מאוד אנשים שהם לא בני הקיבוצים ולא בני שדרות, אנשים שנפלו על קדושת השם, נשים וגברים, חיילים וחיילות, קצינים וקצינות, אנשי כוחות הביטחון שנפלו באזור הזה כשהם הקריבו את חייהם להגן על מישהו אחר או להציל מישהו אחר. ישנם מלא אנשים שהם לא מהקיבוצים ולא משדרות ולא מאופקים שנרצחו, שהיו בנובה או במקומות אחרים. איפה יהיה להם ב־7 באוקטובר לבוא ולרגע אחד לזכור את היקירים שלהם בצורה ממלכתית?".

"הרי אם לא היה טקס, מה היו אומרים? היו אומרים 'מדינת ישראל לא רוצה לזכור?' ודאי שצריך לזכור. אנחנו בשדרות מתכוונים לא רק לזכור, אנחנו מתכוונים שגם האתר שאנחנו מקימים, אתר ההנצחה, הוא גם יהיה מקום של תקומה ושל חוסן, זה מה שמחייב אותנו. כל אחד שנרצח, כל אחד שנפגע, זה מחייב אותנו. אנחנו עפר לרגליהם, אנחנו צריכים לקדש את החיים", הוסיף. 

"שאף אחד לא ישליך את זה על אחרים"

במהלך השיחה הביע את דעתו גם על הקוראים לקבלת הסכם הפסקת האש עם חמאס: "כבר 20 שנה שאני שומע את כל הפרשנים הצבאיים, והרבה פעמים גם בתקשורת מקדמים אג'נדה שלמעשה מדברת על כניעה ועל הכלה. דרך אגב בדבר הזה גם אשם ראש הממשלה וראשי הממשלה ושרי הביטחון. אתם כל הזמן מדברים כאילו עושים פה איזו עסקה בחלל החיצון וזה לא אמור להשפיע על חיים של אנשים. רבותיי, מי שיילך להסכם כניעה עם חמאס ויפקיר את תושבי הנגב ושדרות עוד פעם, הוא צריך להיות מטורף".

פעילות חטיבה401 ברפיח (צילום: דובר צה''ל)
פעילות חטיבה401 ברפיח (צילום: דובר צה''ל)

"איזה ראש מערכת צבאית מסוגל לבוא ולהגיד שהוא יוכל להגן על פילדלפי באמצעים טכנולוגיים אם הוא לא הצליח ב־7 באוקטובר על תושבי הדרום? אנחנו יכולים להקשיב לאנשים כאלו? אני סרן, פיקדתי על צוות, אני קצת מבין. עשו פדיחות נוראיות, פגעו בנו וזה בטקטי, שאף אחד לא ישליך את זה על אחרים. ב־7 באוקטובר מי שנכשל זה מי שהיה צריך להגן, מי שהיה צריך להגן זה הצבא וכוחות הביטחון והשב"כ וכו'", טען. 

"שיפסיקו לספר סיפורים ולהכניס לעם כל מיני שטויות שאפשר להגן ואפשר להכניע את הטרור בלי לשלוט בציר פילדלפי ולהחזיר מיליון עזתים עם עשרות אלפי מחבלים לצפון הרצועה. צריך להמשיך את העבודה שם, צריך לחסל אותם, צריך לפגוע בהם. אסור לנו לצאת עם תמונות של סינוואר שיוצא מהמחבוא עם ידיים למעלה כי אז זה אומר שהוא רצח אותנו פעמיים. מפה, שכל אחד יעשה את החשבונות ואני לא מחליף אף אחד ואני לא מטיף לאף אחד", הבהיר.