לפי פרסום ב"וול סטריט ג'ורנל" היום, במסגרת הניסיון להתגמש ולהגיע להסכמות במשא ומתן הציעו נציגי ישראל בשיחות להקים שמונה מגדלי תצפית לאורך ציר פילדלפי, כך לפי גורמים מצריים. עולה מהדיווח כי לאור התנגדות מהצד המצרי, ארה"ב ניסתה להציע פשרה לפיה יוקמו שני מגדלי פיקוח בלבד. מצרים דחתה את שתי ההצעות בטענה שכל מגדל פיקוח יאפשר לצה"ל נוכחות וגישה קבועה למקום. 

בתוך כך, ראש המוסד, דדי ברנע, וראש השב"כ, רונן בר, יצאו הערב (חמישי) להמשך המשא ומתן לעסקה לשחרור החטופים ולהפסקת אש בקהיר. לאורך היום דווח שהשיחות בקהיר יתמקדו בניסיון להגיע להסכם בנוגע להסדרי הביטחון בציר פילדלפי לאורך הגבול בין מצרים לרצועת עזה ובנוגע למעבר רפיח - כך לפי בכירים אמריקאים וישראלים. בסוכנות הידיעות רויטרס פורסם כי הדאגה המרכזית של חמאס היא הדרישה הישראלית להשאיר כוחות בציר פילדלפי ובציר נצרים. 

ציר פילדלפי על המוקד: זו הצעת הפשרה החדשה שארה"ב העבירה למצרים | דיווח  
נלחם על חייו: כך נראה המעוז האחרון של חמאס במוקד ההברחות  

דוד ברנע, רונן בר (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)
דוד ברנע, רונן בר (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)

עוד דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי מצרים ביקשה ערבויות מצד ארה"ב לכך שלאחר נסיגת ישראל מציר פילדלפי בשלב הראשון, לא תהיה שיבה אליו בשלבים מאוחרים יותר של העסקה במידה ו התהליך ייכשל. צוין בדיווח שעמדת קטאר בנושא לא ידועה.

מוקדם יותר היום דווח בעיתון "אל ערבי אל ג'דיד" כי ארצות הברית ומצרים העלו באחרונה את האפשרות להציע לישראל להסכים לנוכחות של כוחות שמירת שלום בינלאומיים לאורך גבולה של רצועת עזה עם מצרים בתמורה לנסיגה של צה"ל מציר פילדלפי. על פי הפרסום, שלטענת העיתון נשען על מקורותיו בקהיר, ההצעה הועלתה במהלך פגישתם האחרונה של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן עם נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי בנוכחות ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ושר החוץ המצרי עבד אל-אטי.

פעילות צה"ל בציר פילדלפי (צילום :דובר צה"ל)

לטענת המקורות, במהלך הביקור "בלינקן העלה את האפשרות ללחוץ על ישראל לסגת מציר פילדלפי בתמורה לכניסת כוחות שמירת שלום בינלאומיים ואולי גם להשתתפות של מצרים בכוחות אלו". על פי הפרסום, הדבר נידון גם בהקשר של נסיגה אפשרית של צה"ל מציר נצרים שמבתר היום את הרצועה לחלק צפוני ודרומי, מדרום לעיר עזה.