מקור פלסטיני אמר לעיתון הלבנוני "אל מיאדין" כי "המתווכים הגיעו לנוסחה חדשה בנוגע לסוגיות השנויות במחלוקת בין חמאס וישראל, שכוללות את ציר נצרים, פילדלפי, מעבר רפיח ושחרור האסירים הביטחוניים", כך דווח היום (שישי). עם זאת, אמר המקור לעיתון, ישראל מתעקשת לדחות את הבקשה לשחרורם של כ-65 אסירים ביטחוניים שנידונו למאסר עולם, וכן מתעקשת על נוכחות של הנציגות הבינלאומית EUBAN במעבר רפיח כתנאי לנסיגה ממנו.

על כן, הבהיר המקור כי חמאס עדיין מתעקש לדבוק בהסכם המבוסס על הסכם ביידן, שהוגש בשני ביולי. כמו כן, מקור מצרי אמר לעיתון כי מתקיימים כעת דיונים מורחבים בקהיר, בשישי ובשבת, כדי להתכונן לסבב השיחות שמתחיל ביום ראשון.

הסכים חלקית: הבקשה של ביידן מנתניהו שלא נענתה באופן מלא
הכל כבר היה מוכן למאבק שארה"ב ציפתה לו, ואז הגיעה הטעות של ביידן

זאת לאחר שדיווחנו כאן מוקדם יותר היום כי במהלך השיחות שהחלו בקהיר, ישראל ומצרים צמצמו את הפערים ביניהן בנוגע לסוגיית פריסת כוחות צה"ל לאורך ציר פילדלפי, כך אמר בכיר ישראלי ל"מעריב". עוד אמר כי במהלך השיחות נמסרו למצרים מפות של פריסת כוחות צה״ל ברצועת עזה בשלב הראשון של עסקת החטופים, ובמיוחד בציר לאורך ציר פילדלפי. הוא ציין כי חלה התקדמות מול המצרים, שצפויים להעביר מחר את המפות הישראליות לחמאס, כדי לקבל את תגובת הארגון.

ביום ראשון צפויה להתכנס בקהיר פסגת מו"מ בהשתתפות ראש ה-CIA ביל ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן על-תאני ובכירים מישראל ומצרים. בכיר ישראלי אמר ל"מעריב" כי בישראל מקווים שחמאס יגיב למפות הישראליות ויסכים להצטרף ביום ראשון למו"מ כדי שהמתווכות יוכלו לבצע ודילוגים בין הצדדים בזמן אמת ולהתקדם בדרך לעסקה.