ברקע המתיחות המתמשכת מול איראן וחיזבאללה, ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב הגנרל צ'רלס בראון יבקר מחר (ראשון) בישראל - כך מסר בכיר ישראלי לברק רביד בוואלה!. בראון נחת היום בירדן לביקור מפתיע, משם ימשיך בימים הקרובים לקהיר ולישראל. במהלך ביקורו צפוי בראון להיפגש עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ועם שר הביטחון יואב גלנט

ביקורו של בראון יתקיים ברקע המאמצים האמריקאים להבטיח את הסכם הפסקת האש ושחרור החטופים, עליו בראון אמר היום כי "יעזור להוריד את הטמפרטורה בכל האיזור. במקביל, אשוחח עם מקביליי בצעדים שיעזרו למנוע הסלמה נוספת שתרחיב את הקונפליקט האזורי".

בלינקן במסר חריף לישראל: "הגיע הזמן שיפסיקו לחפש תירוצים להגיד לא"

יואב גלנט, אנתוני בלינקן, הרצי הלוי (צילום: דוברות משרד הביטחון)
יואב גלנט, אנתוני בלינקן, הרצי הלוי (צילום: דוברות משרד הביטחון)

באותו הקשר, נזכיר כי בביקור האחרון של שר החוץ אנתוני בלינקן, הוא העביר מסר חריף, כשבחר להתייחס לארגון הטרור חמאס ולישראל באותו האופן: "הגיע הזמן שכולם יגידו "כן" ולא יחפשו תירוצים לומר לא". 

באשר לבראון, ביוני האחרון דווח סוכנות הידיעות רויטרס כי בראון אמר בהצהרה לתקשורת שמתקפה ישראלית בלבנון עלולה להגדיל את הסיכון להתערבות איראנית שתרחיב את המלחמה:  "חיזבאללה חזק יותר מחמאס בכל הנוגע ליכולת הכוללת, מספר רקטות וכדומה. רק אומר שאיראן נוטה לספק תמיכה גדולה יותר לחיזבאללה".

לכן, ציין, כי ארצות הברית מוגבלת יותר ביכולתה להגן על ישראל מפני התקפות של חיזבאללה. "בהתבסס על המקום שבו נמצאים הכוחות שלנו והטווח הקצר בין לבנון לישראל, קשה לנו יותר להיות מסוגלים לתמוך בהם כמו שעשינו באפריל", אמר בהתייחסות למתקפה האיראנית על ישראל.

נזכיר כי הגנרל בראון הביע לפני כחודש לפני כן ביקורת נדירה על אסטרטגיית המלחמה של ישראל, והזהיר כי כישלון הכוחות הישראליים להחזיק בשטחים שנטלו מחמאס בצפון עזה עשוי להיות בעל השפעות ארוכות טווח, כך פורסם באתר פוליטיקו האמריקאי.