על רקע הלחץ הציבורי נגד קיום הטקס הממלכתי לזכר טבח השבעה באוקטובר בהפקת השרה מירי רגב, בבית הנשיא אומרים שטרם התקבלה תגובה להצעת הפשרה שהוגשה ללשכת ראש הממשלה ביום שישי האחרון.

כזכור, הנשיא יצחק הרצוג העביר מכתב לנתניהו, בו הציע שהטקס הממלכתי הראשי יתקיים השנה בבית הנשיא וזאת על מנת שהוא יהיה "מכבד, מאחד ממלכתי וצנוע, וכמובן ללא סממנים פוליטיים. הטקס יכלול סממנים ממלכתיים כמקובל וכן תכנים נוספים שייקבעו בתיאום ובשותפות". עם זאת טרם התקבלה התייחסות של ראש הממשלה להצעת נשיא המדינה, וגם השרה מירי רגב לא הגיבה לפנייה מבית הנשיא.

מנגד, שרת התחבורה התארחה הערב (מוצ"ש) בתוכנית הפטריוטים בערוץ 14 והתייחסה לסוגייה: "במכתב שהוא הוציא - הוא תפס צד. אני מאמינה שהכוונה של הנשיא הייתה טובה, אבל כאחד שמכיר אותי - הוא היה יכול לדבר איתי ועם ראש הממשלה לפני המכתב". רגב הוסיפה: "לא יכול להיות שטקס ממלכתי יהיה בבית הנשיא. זה צריך להיעשות בדרום". 

בתוך כך, השרה רגב עדכנה שהיא צפויה לפגוש מחר (א') את ראש הממשלה נתניהו ולדון איתו על הסוגייה, זאת בהמשך למחאה הציבורית הגוברת נגד הטקס המתוכנן ביום השנה למלחמה, בייחוד לאחר דבריה במסיבת העיתונאים ביום חמישי האחרון.

השרה רגב הבהירה אז שהיא "מתעלמת מרעשי הרקע" של הביקורת הציבורית וגם ביצעה השוואה עקיפה בין הטקסים שמתכננים משפחות הנפגעים לבין הטקס האלטרנטיבי הישראלי-פלסטיני ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. דבריה העלו עוד יותר את הכעס מצד משפחות השכולות ותושבי עוטף עזה, שהבהירו שלא ייקחו חלק בטקס, ואף יפיקו טקס חלופי.