מלחמת חרבות ברזל: העיתון המצרי "חדשות קהיר" דיווח הבוקר (ראשון), כי קיימות הדלפות שראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לוותר על כמה תנאים מחמירים במשא ומתן לעסקת חטופים. ערוץ אלחאדת הסעודי דיווח: "מצרים לוחצת לחלק את נסיגת ישראל מציר פילדלפי כדי לשכנע את חמאס". מצרים אישרה לחמאס כי הנוכחות הישראלית בציר פילדלפי היא "זמנית".

מצרים גם התעקשה לפנות את מעבר רפיח ביום הראשון של עסקת החטופים. משלחת ישראלית נמצאת בדרכה לקהיר. לפי שעה, חמאס דחה את ההצעה המצרית. כזכור, משא ומתן להפסקת האש ועסקת חטופים אמור להתחדש בסוף השבוע הקרוב, כשבכיר בחמאס אישר כי נציגי הקבוצה ייסעו לקהיר כדי לשמוע את הדברים, אך לא לקחת חלק פעיל בשיחות.

ניר דבורי מתפוצץ על הגרי: "תסביר את הסתירה הזו" | צפו
עוזי רבי מזהיר: חיזבאללה נכנס לשלב חדש מול איראן | כל הפרטים

גורם ב"התנגדות הפלסטינית" אמר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, כי הפגישה בקהיר עם משלחת חמאס לא הביאה להתקדמות ברורה, וכי ישראל דובקת בהתעקשות על נוכחות בציר פילדלפי.

ציר פילדלפי (צילום: יוסי זמיר פלאש  90)
ציר פילדלפי (צילום: יוסי זמיר פלאש 90)

חמאס לא השתתף בסבב השיחות הקודם שנערך בדוחא, שבקטאר, אך הוא שולח משלחת לקהיר כדי "להקשיב לתוצאות המשא ומתן" בין גורמים רשמיים בארה"ב, ישראלים, מצרים וקטארים, מסר בכיר בארגון, עיזאת אל-רישק, בפוסט ברשתות החברתיות היום (שבת).

עם זאת, חמאס לא צפוי לקחת חלק ישיר בשיחות. שליחת משלחת ללא השתתפות פעילה נתפסת כניסיון סמלי להצביע על כך שהוא עדיין פתוח למשא ומתן, תוך שהוא מסמן את עמדתו כי ישראל היא הצד שצריך להתאים את מיקומו.

"המשלחת תיפגש עם בכירי המודיעין המצרי כדי להתעדכן על ההתפתחויות בסבב המתמשך של שיחות הפסקת האש בעזה... אבל זה לא אומר שהיא תיקח חלק במשא ומתן", אמר בכיר חמאס נוסף לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

בנימין נתניהו מתייחס למתקפת המנע בלבנון. קרדיט: יוסי כהן, לע"מ (צילום :יוסי כהן, לע"מ)

הוא הוסיף: "חמאס אמר מלכתחילה שהוא לא ישתתף בסבב המשא ומתן הזה, שהחל בשבוע שעבר בדוחא". הגורם אמר כי הארגון מתעקש שישראל תסיג את כוחותיה מרחבי עזה, כולל "מאזור הגבול עם מצרים" - ציר פילדלפי.

במקביל, משרד החוץ המצרי מסר לרויטרס: "אנו מצפים להגיע להסכם שביתת נשק לפיו תהיה הפסקת אש בעזה והשלמת עסקת חליפין.  אנו מבקשים להצליח במאמצי הגישור בהפחתת המתיחות באזור כדי להימנע מגלישה למעגל קסמים של הסלמה".