מגישי 103FM ינון מגל וברק סרי פתחו את תוכניתם הבוקר (ראשון) בהתייחסות לתקיפת המנע של צה"ל ברחבי דרום לבנון בעקבות ניסיון של חיזבאללה לשגר אלפי טילים לעבר יישובי הצפון והמרכז. בנוסף התייחסו השניים למגעים לעסקה לשחרור חטופים וגם לפגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם משפחות החטופים וחטופות שחזרו משבי חמאס בעזה.

סרי: "חמאס לראשונה נסע לקהיר, יש משלחת של חמאס".

מגל: "תפסיקו לחיות בחזיונות".

הטילים לתל אביב כבר היו מוכנים: מתקפת הענק של חיזבאללה שסוכלה
לאחר המהלך המפתיע של אוקראינה: האם מעמדו של ולדימיר פוטין בסכנה?

סרי: "109 מאחינו ואחיותינו, חלקם חיים, חלקם מתים, נמצאים במנהרות, למה הבוז הזה? למה הציניות הזאת?".

מגל: "מעלים את המשפחות למעלה ומורידים אותן למטה. למה חמאס מתעקש על פילדלפי? מה אכפת לו? אני מבין שהוא רוצה שצה"ל לא יהיה במרכזי הערים ושנצא מציר נצרים, למה על פילדלפי הוא מתעקש?". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

סרי: "גם אני מדבר עם שרים, והם אומרים שאפשר לחזור לפילדלפי בצ'יק. אתה מזכיר לי שיש 109 חטופים. עוד פעם שרה נתניהו נמצאת במפגש עם משפחות החטופים. כשמשפחות החטופים באות בטענה 'למה לא ביקשת סליחה? למה לא לקחת אחריות?', אומרת שרה נתניהו שהצבא לא ידע, לא עדכנו אותו. כשאתה שומע מהלילה של 7 באוקטובר עד רגע זה את  ההתקפות על הצבא. תוקפים את הצבא, ואתה מבין מאיפה זה מגיע. בשיחה כזאת כולם יודעים שכל מילה שנאמרת בחדר יוצאת החוצה. שרה אומרת למשפחות החטופים שיש גם צבא, שנתניהו לא ידע. זה הלך הרוח. זה כחוט השני מפרוץ המלחמה. הצבא אשם, הצבא אחראי, הצבא לא העיר אותו. אני מצפה ממך בתור אדם עקבי עם עקרונות להמשיך עם ביקורת על הימצאותה שם".

מגל: "אני לא רוצה לתת לכם אפילו סיכה, לא אתן".

סרי: "ינון, למה היינו צריכים לחכות כל השבועות האלה כשכולנו על הגריל? למה היינו צריכים להמתין עד היום ב-05:00 בבוקר?". 

מגל: "ב-11 באוקטובר גלנט ומערכת הביטחון רצו לתקוף מכת מנע בלבנון, מה שהיה פותח פה מלחמה אזורית".

ברק סרי וינון מגל בשידור 16.6.24 (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות)
ברק סרי וינון מגל בשידור 16.6.24 (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות)

סרי: "גם מה שעשו היום יכול לעשות זאת".

מגל: "אני חושב שההתנגדות הייתה נכונה, וישראל החליטה קודם כל למחוק את חמאס ואז לטפל בשאר. יש את העניין עם העסקה. בסוף אם אתה שואל אותי, מה שמעניין אותך זה נתניהו, אז הוא לא יוכל לגמור את האירוע הזה מבלי לטפל בחיזבאללה ואיראן. אם האירוע לא ייגמר ללא טיפול בהם, תבוא אליי ואעביר ביקורת. הוא הגיע לרגע האמת שלו בהיסטוריה המדינית שלו להסיר את האיומים מצפון וממזרח. אני לא סופר לו את הדקות, אני אומר בגלובל. רגע האמת של נתניהו הגיע. אני לא עומד לו עם סטופר. אני חושב שכן צריך לטפל באויבים האלה. כל השנים לא רצינו מלחמה עם חמאס, היינו צריכים לעשות את זה אז בוא נלמד מהניסיון".