המשא ומתן על עסקת חטופים נראה תקוע, זאת לצד ביקורת קשה של משפחות החטופים. יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ח"כ תא"ל במיל' צביקה פוגל (עוצמה יהודית) התייחס לכך היום (ראשון) בשיחה עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5fm וגם הביע את דעתו על מתקפת המנע בלבנון.

"יש או המשך מלחמה או הסכם כניעה", טען פוגל לגבי עסקה אפשרית והוסיף: "הציבור שתומך בעסקה בעצם מדמיין את נפילתה של הממשלה שלנו וזה בדיוק למה שמחכה גם סינוואר. כל אלה שרוצים עסקה מחר בבוקר, אתם הרוח הגבית של סינוואר. עצרו. כולנו רוצים להחזיר את החטופים הביתה, אבל בואו נעשה את זה בכוח ובחוכמה ולא בכניעה".

ניר דבורי מתפוצץ על הגרי: "תסביר את הסתירה הזו" | צפו
עוזי רבי מזהיר: חיזבאללה נכנס לשלב חדש מול איראן | כל הפרטים

לגבי מתקפת המנע בלבנון, אמר: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמת הקיום על מדינת ישראל. אני באופן אישי מרגיש שיש לי על מי לסמוך וזה בניגוד לכל מה שאני שומע ורואה מראשי מערכת הביטחון סביב שולחן הקבינט ואלה שנמצאים באולפנים שהם בעצם מנהלים את המלחמה האישית שלהם, הם לא שותפים למלחמת הקיום של מדינת ישראל".

הפגנה לשחרור החטופים בקפלן (צילום :אבשלום ששוני)

עוד אמר: "שמעתי גם הבוקר את ראש הממשלה שאומר שהכלל שהוא פועל על פיו הוא שמי שפוגע בנו, אנחנו פוגעים בו. אדוני ראש הממשלה, הכלל הזה פשט את הרגל. במציאות שאנחנו חיים בה היום, הכלל צריך להיות 'ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה' כי לנו אדוני ראש הממשלה אסור להיפגע".

לדבריו, "אני מסתכל על דבר אחד - מה המטרה שמדינת ישראל הגדירה לעצמה - המטרה חייבת להיות אחת, להחזיר את תושבי הצפון הביתה לחיות בשגרת חיים בטוחה, כל זמן שזאת לא המטרה, אז אנחנו נעסוק בתקיפה כירורגית פה ובמנע שם במקום לתקוף באופן הרסני ובהפתעה. די עם פעולות המנע ולעבור לפעולות הרסניות בהפתעה. זה מה שאנחנו צריכים לעשות".

מבוכה בשידור חי בערוץ חיזבאללה: אלו הפצצות של צהל שתועדו בשידור חי. קרדיט: רשתות ערביות (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מבוכה בשידור חי בערוץ חיזבאללה: אלו הפצצות של צהל שתועדו בשידור חי. קרדיט: רשתות ערביות (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"אני הבוקר לא הייתי מפסיק את התקיפות, הייתי גם ממשיך במהלך קרקעי, מנצל את ההצלחה שיש של הבוקר כדי שבסופו של דבר, עוד לפני שהחורף מגיע והוא יגיע, אנחנו נכריע את חיזבאללה ונחזור לחיות חיי שגרה נורמליים בביטחון בצפון, אבל כנראה עד שאין איום על תל אביב, אנחנו לא בדיוק עוברים להתקפה", הוסיף.

"אותם 135 אלף תושבים שעזבו את ביתם וכל השאר שנתונים בהתקפות, גם אלה שלא פונו, לצערי הרב, עדיין לא הצלחנו לחדור להכרה של ראש הממשלה ושל הקבינט שצריך להחזיר אותנו הביתה. זאת המטרה", הוסיף.

בסיום הראיון הדגיש: "אנחנו כבר במלחמה אזורית. זאת מלחמה שתתן את אותותיה על עתידה של מדינת ישראל, זאת מלחמת הקיום שלנו ואם צריך לגרור את האזור לעניין הזה, נגרור את האזור כי מצרים לא יכולה לשבת בשקט וירדן לא יכולה וסוריה ולבנון לא יכולות, האיום הזה בא מהשטחים שלהן".

עיתונאי 'מעריב' בן כספית, הגיב לדבריו של פוגל ברשת החברתית X: "תקשיבו לדברים המחרידים האלה. האיש היה תת אלוף בצבא. הוא טוען כאן שכל מי שתומך בעסקה, בעצם רוצה להפיל את הממשלה. זו המוטיבציה של מי שתומך בעסקה. להפיל את הממשלה. כן, הוא אמר את זה הבוקר. כאילו אין שם עשרות אחיות ואחים שלנו בחיים".

בן כספית (צילום: אלוני מור)
בן כספית (צילום: אלוני מור)

"הבנתם? עינב צנגאוקר, עשרות האלפים שמפגינים איתה, הרוב העצום בציבור שתומכים ללא סייג בעיסקה בכל הסקרים, כל אלה לא חושבים באמת על הצלת חיים, על ערבות הדדית, על מחוייבותה של המדינה לאזרחיה", המשיך. "הם חושבים רק איך אפשר להפיל את בן-גביר".

"מר צביקה פוגל, אתה בושה", כתב לסיום. "אני מתקשה להאמין שהיית תת אלוף בצה״ל. וחוצמזה, שאתה בצרות. על פי כל הסקרים, גם חלק לא קטן מתומכי הממשלה תומך בעיסקה. כלומר, אם התיאוריה החולנית שלך נכונה, פירוש הדבר שרוב עצום במדינה (שאינו רק מרכז-שמאל) רוצה שתעופו לנו כבר מהעיניים".