ברקע מתקפת המנע של צה"ל בלבנון והקמפיין של עוצמה יהודית נגד ראש השב"כ, ישיבת הממשלה התקיימה היום (ראשון) והמתח בין שר הביטחון יואב גלנט לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לשיאו.

גלנט פתח ואמר: "הסדרה או מלחמה אבל בכל מקרה בסוף תהיה הסדרה" ובן גביר השיב: "הרעיון שאחרי מלחמה הם לא יוכלו להשיב, אבל אתה נעול על הסדרה, לא מבין שאתה פוגע בתושבי הצפון".

גנץ דוחף ליוזמה צבאית נגד לבנון: "להגביר את הלחץ המדיני והצבאי"
פוגל טען כי מי שרוצה את העסקה תומך בהפלת הממשלה - ואז כספית נכנס

בתגובה לכך ענה גלנט: "אם כבר מדברים הזדעזעתי לפתוח עיתון ולראות שאתה תוקף הבוקר את ראש השב"כ מכספי מימון מפלגות". בן גביר ענה בשאלה: "למה לראש השב"כ מותר לתקוף שרים, לצאת נגד מדיניות הממשלה, לפרסם מכתבים נגד ראש הממשלה ולי אסור להטיח בו ביקורת?".

גלנט תהה: "מכספי מימון מפלגות?" ושר התקשורת קרעי שאל: "להם מותר לממן מסיבה של 1500 איש לחליוה?". גלנט עקץ בתגובה: "אני רואה שכל חברי המפלגה של בן גביר תוקפים אותי?".

בן גביר פנה לגלנט: "הבעיה שאתה כבר לא חבר בליכוד ולא מבין שדין אחד לצפון ודין אחד לתל אביב. אתה מבין מה קורה בקרית שמונה? אתה מתעלם מכך שחיזבאללה חוצה את הקווים האדומים, עובר את כל הגבולות ושר הביטחון שלנו מדבר על הסדרה".

בתוך כך, במפלגת יש עתיד תוקפים את הפרסום של בן גביר ועוצמה יהודית נגד ראש השב"כ רונן בר: "מעבר להסתה הפרועה, והתופעה הבזויה שהפכו למנת חלקה של מפלגת עוצמה יהודית והעומד בראשה, מדובר בכספי הציבור של משלם המיסים הישראלי אשר מממן את הכרזות הללו. עוצמה יהודית מייעדת כספי ציבור באופן ישיר להסתה כנגד ארגון הביטחון הכללי של מדינת ישראל בעת מלחמה".

המודעות שהפיצה ''עוצמה יהודית'' נגד רונן בר (צילום: דוברות עוצמה יהודית)
המודעות שהפיצה ''עוצמה יהודית'' נגד רונן בר (צילום: דוברות עוצמה יהודית)

פורום חומת מגן לישראל פנה במכתב לראש השב"כ: "שרות הביטחון הכללי בראשותך מתמודד באחרונה עם אתגרים רבים ובראשם המלחמה בטרור. לצערנו לאחרונה נדרש השרות להתמודד גם עם הטרור היהודי. אנו מבקשים לחזק את ידיך ואת כל עובדי השב"כ מול המתקפות הפרועות והגסות של שרים שלצערנו מורשתם הכהניסטית נותנת את אותותיה בהחלטות ממשלת ישראל".

עוד הוסיפו, "היום לאחר עוד שבת של לחימה אנשי השב"כ התעוררו למודעת הכפשה נגדם – הממומנת מכספי ציבור. אנו קובעים כי הניסיונות להחליש את מערכת הביטחון ולהפחיד את ראשיה מלהביע עמדה מקצועית, יפוררו את ישראל ויפגעו בביטחונה.

"אנו מזדהים הזדהות מלאה עם דבריך הברורים בדבר הפגיעה היומיומית בביטחון המדינה ובמוסריותה הנובעת מפעולות הימין הקיצוני ביהודה ושומרון ומהגיבוי הממשלתי הניתן להם על ידי שרים מרכזיים המועלים בתפקידם לפעול לטובת הציבור. ריקון המשטרה מיכולת תפקוד לאור ערכים ממלכתיים והפגיעה האנושה בתפקודה הם תוצאה ישירה של מסע ההסתה וההפחדה של השר בן גביר הממונה עליה ומינויים בוטים "מטעם" ומשמעותה סיכון מידי של ביטחון המדינה ושל יכולתה לפעול כמדינת חוק דמוקרטית", סיכמו.