לאחר שהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, קידם את רפ"ק מאיר סוויסה, שהואשם בהשלכת רימון לעבר מפגינים, היועמ"שית גלי בהרב-מיארה ביטלה היום (ראשון) את ההחלטה.

לדבריה, "הענקת הדרגה והקידום בניגוד לנהלים היא התנהגות חמורה, בניגוד לדין ושפוגעת בשלטון החוק". ‏בין היתר נקבע שענידת דרגות הסנ"צ שקיבל תהיה "מנוגדת לדין".

גלנט תקף את בן גביר שהשיב: "אתה מבין מה קורה בקרית שמונה?"
גנץ דוחף ליוזמה צבאית נגד לבנון: "להגביר את הלחץ המדיני והצבאי"

השר בן גביר מסר בתגובה: ״המינוי של סנ״צ מאיר סוויסה לא יבוטל. אם היועמ״שית רוצה לבטל מינוי של השר, היא מוזמנת ללכת לבג״צ. נעשו כלל הצעדים הנדרשים ע״פ חוק ובהתאם לסמכות השר לביטחון לאומי כדי למנותו. היועמ״שית היא גורם ממליץ ולא גורם מחליט ולכן סוויסה הוא סגן ניצב ומפקד תחנת תל אביב - דרום. המכתב של אנשי היועצת רצוף באי דיוקים ועובדות לא נכונות״.

רב פקד מאיר סוויסה (צילום: אבשלום ששוני)
רב פקד מאיר סוויסה (צילום: אבשלום ששוני)

התנועה לאיכות השלטון הגיבה להחלטה: "מברכת על החלטתה של היועצת המשפטית לממשלה לבטל את קידומו הבלתי חוקי של הקצין מאיר סוויסה. החלטה זו מהווה ניצחון חשוב לשלטון החוק ומדגישה את חשיבות המאבק הבלתי מתפשר בשחיתות ובהתנהלות בלתי תקינה במוסדות השלטון. אנו רואים בחומרה רבה את ניסיונו של השר בן גביר לקדם קצין בניגוד לדין ולכללי המנהל התקין. מדובר בהתנהלות הפוגעת באמון הציבור במערכת אכיפת החוק".

ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר: "תגובתו של בן גביר להחלטת היועמש"ית בעניין רפ"ק מאיר סוויסה היא בדיוק ההגדרה של הפיכה משטרית, שמובלת בידי מי שמוגדר על ידי ראש השב"כ סכנה ביטחונית לישראל. אני קורא למפכ"ל המשטרה הנכנס רב ניצב דני לוי: פעל כפי שפעלת מול עבריינים סדרתיים. אכוף את החוק ופעל בהתאם להנחיית היועמ"שית. פעל ביושר ובאומץ. ולצד זה האחריות, כתמיד, לעצירת ההידרדרות היא על ראש הממשלה. הוא מינה את בן גביר, בסמכותו לפטרו, הוא האחראי".

כזכור, ביום חמישי שעבר השר בן גביר העניק דרגות קצונה לעשרות קצינים שסיימו את קורס הפו״מ במשטרת ישראל, ביניהם גם רפ״ק מאיר סויסה, שהואשם בהשלכת רימון לעבר מפגינים במהלך ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית.