כשבועיים לאחר שעורר סערה ציבורית כשעלה להר הבית במהלך צום תשעה באב, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, סיפק היום (שני) התבטאות נוספת בנושא הרגיש.

במהלך ראיון שקיים הבוקר בגל"צ התייחס השר בן גביר למדיניות הישראלית בהר: "המדיניות מאפשרת להתפלל בהר הבית, יש דין שווה בין יהודים למוסלמים - הייתי מקים שם בית כנסת".

"עוד מופע של הפסיכופת": חיים לוינסון מתפוצץ בשידור חי באולפן
לפיד על האפשרות להפלת הממשלה: "התחילו הסדקים - אני לא מרים ידיים"

בתגובה לדברי בן גביר, שר הפנים משה ארבל תקף: "על ראש הממשלה נתניהו לפעול מיידית להעמיד במקום את מר בן גביר בדבריו גם הבוקר בעניין הר הבית". 

עוד הוסיף, "דבריו חסרי האחריות מעמידים במבחן את הבריתות האסטרטגיות של ישראל עם מדינות מוסלמיות המהוות קואליציה במאבק בציר הרשע האיראני. חוסר תבונתו עלול לעלות בדמים".

בסביבת השר בן גביר הגיבו: "חנפן השמאל הבלתי נלאה משה ארבל שמדוברר ע״י בן כספית והשמאל הקיצוני, פוזל מיום כניסתו לכנסת לתפקיד שופט עליון. הוא חנפן בלתי נלאה, לשמאל, לערבים, למערכת המשפט, ובמקרה של הר הבית גם לחמאס ולוואקף. עצם ההאשמה הקבועה שלו נגד יהודים, מייצרת סיכון בטחוני. מצביעי ש"ס בחרו ימין וקיבלו את משה מרץ ארבל".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בקצרה: "אין שום שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית".

בן גביר עולה להר הבית (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
בן גביר עולה להר הבית (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

התבטאותו השנויה במחלוקת של השר בן גביר גררה תגובות חריפות נגדו מתוך המערכת הפוליטית. שר הביטחון יואב גלנט צייץ: "ערעור הסטטוס קוו בהר הבית הוא מעשה מסוכן, מיותר וחסר אחריות. פעולותיו של בן גביר מסכנות את ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל ואת מעמדה הבינלאומי. הפעולה שביצע צה״ל אתמול לבלימת מתקפת חיזבאללה חיזקה את מדינת ישראל, הצהרותיו של בן גביר - מחלישות אותנו".

שר החינוך יואב קיש כתב: "כל שינוי בסטטוס קוו בהר הבית, בדגש על זמן מלחמה, צריך להתבצע במקצועיות בקבינט יחד עם בחינת כל המשמעויות וההשלכות. האמירה חסרת האחריות של השר בן גביר בתקשורת בנושא זה הינה פופוליסטית מיותרת וטיפשית".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "מהשר בן גביר אין לאף אחד ציפיות, גם לא מראש הממשלה שנותן לפירומן חסר האחריות לקחת אותנו לתהום בתמורה לשקט פוליטי. אבל יש בממשלה הזו ובקואליציה גם גורמים אחראיים, שהעם מצפה מכם לעשות מעשה. גינויים ומילים יפות לא יספיקו כאן, וההיסטוריה תשפוט אתכם על שהייתם חלק מהמסע המסוכן הזה".

יו"ר הדמוקרטים יאיר גולן הגיב: "שאף אחד לא יתבלבל, הפרובוקציות של העבריין בן גביר שמסכנות את ביטחון המדינה הן באחריותו ובאשמתו של מפקיר ביטחון ישראל שמינה אותו".

חבר הכנסת מתן כהנא: "השר בן גביר מתנהג כאנארכיסט שכל רצונו הוא לפרק את מוסדות המדינה. התנהגותו משדרת בוז לכל מסגרת ולכל ערך ממלכתי. בראש ובראשונה ומעל כולם הוא בז לראש הממשלה. חייבים בחירות בהקדם".

שר הביטחון יואב גלנט צייץ: "ערעור הסטטוס קוו בהר הבית הוא מעשה מסוכן, מיותר וחסר אחריות. פעולותיו של בן גביר מסכנות את ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל ואת מעמדה הבינלאומי. הפעולה שביצע צה״ל אתמול לבלימת מתקפת חיזבאללה חיזקה את מדינת ישראל, הצהרותיו של בן גביר - מחלישות אותנו".

השר בן גביר הגיב לציוצו של גלנט וכתב: "שר הביטחון יואב גלנט מתרפס בפני החמאס וגורר את מדינת ישראל לעסקה מופקרת. גלנט בוחר להמשיך במדיניות ההרסנית של הקונספציה התבוסתנית גם מול החיזבאללה בצפון. אסור שישראל תסתפק בגיחת מנע בודדת, עלינו להביא על חיזבאללה מלחמת הכרעה שתסיר את האיום בצפון ותאפשר את החזרת התושבים בביטחה הביתה".

פורום הייטק למען ישראל במכתב לראש הממשלה והיועמ"שית: "המשך כהונתו של השר בן גביר, מי שמתנהל בחוסר אחריות מופקרת כנגד מוסדות השלטון, תוך שימוש בכספי ציבור, מערערת את אמון השווקים בכלכלה הישראלית, המעורערים במילא כפי שמשתקף בשלוש הורדות דירוג האשראי ויגרום להמשך ירידת ההשקעות הזרות בישראל ולסיכון מפעל ההייטק הישראלי, הקטר של הכלכלה הישראלית".