ח"כ נאור שירי (יש עתיד) תקף היום (שני) את מודעות "עוצמה יהודית" נגד ראש השב"כ רונן בר. בשיחה עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM אמר: "לא יכול להיות שכספי המיסים שלנו ישמשו בזמן מלחמה להכפיש ארגון שלם".

"בסוף רונן בר הוא ראש ארגון שירות הביטחון הכללי של מדינת ישראל. בזמן מלחמה זה מה שעוצמה יהודית בוחרת לעשות מכספי המיסים שלנו", רתח. "בעיניי זו תעמולה על סף האויב, זו תעמולה שמשרתת את חמאס. להשתמש בזה מתוך הכספים שהמפלגות מקבלות ולהכפיש ארגון שלם שכל מה שכולם עושים לילות כימים זה להגן עלינו". 

איתמר בן גביר (צילום: REUTERS/Nir Elias)
איתמר בן גביר (צילום: REUTERS/Nir Elias)

מגל העיר: "זה היה נגד ראש השב"כ, לא נגד הארגון. מה החוק אומר בעניין?"

לכך שירי השיב: "החוק לא מסדיר את זה. זה לא שהמודעה היא לא חוקית. למה אי אפשר שנייה לצאת מפוזיציה ולהגיד 'הדבר הזה הוא מטורלל, הוא מנוהל על ידי ילד קטן שיש לו ונדטה אישית נגד הארגון הזה ולהגיד 'האירוע הזה לא בסדר'". 

צעד חסר תקדים: הקמפיין של בן גביר נגד ראש השב"כ עולה שלב
ראש השב"כ נכנס בבן גביר: "שפיכות דמים שתשנה את המדינה ללא היכר"

לבסוף אמר: "כשאני יושב ושומע את ראש הממשלה שלי מדבר אל מי שהיה בשבי ומדבר עכשיו על אנשים שכמעט שנה בשבי ולהגיד 'אני עברתי סדרת שבי ואני קיבלתי מכות'. אתה רוצה שלא נדבר על זה?"

הקמפיין של השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר נגד ראש השב"כ רונן בר עלה אתמול שלב, כאשר מפלגתו מפיצה מודעות נגד בר בגלל תמיכתו בעסקת החטופים המסתמנת. בכיתוב המודעה נכתב: "רונן בר נכשל ב-7.10 ומוביל את ישראל לאסון נוסף. אומרים לא לעסקה מופקרת".

מדובר באירוע חסר תקדים שבו מטעם מפלגה, שבראשה עומד שר בכיר וחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, תוקפת בצורה ישירה ראש ארגון במערכת הביטחון הישראלית. עם זאת, לא כולם במפלגת עוצמה יהודית מרוצים מהקו התקשורתי שתוקף ישירות את ראש השב"כ, וטוענים שלמרות הכישלון שלו והצורך שהוא יסיים את תפקידו, לא זו הדרך לנהל את הדרישה לפטרו.

במקביל, שורה של בכירים לשעבר במערכת הביטחון שיגרו מכתב תמיכה לראש השב"כ. "הניסיונות להחליש את מערכת הביטחון ולהפחיד את ראשיה מלהביע עמדה  מקצועית, יפוררו את ישראל ויפגעו בביטחונה. אנו מזדהים הזדהות מלאה עם דבריך הברורים בדבר הפגיעה היומיומית בביטחון המדינה ובמוסריותה הנובעת מפעולות הימין הקיצוני ביהודה ושומרון ומהגיבוי הממשלתי הניתן להם על ידי שרים מרכזיים המועלים בתפקידם לפעול לטובת הציבור.

"ריקון המשטרה מיכולת תפקוד לאור ערכים ממלכתיים והפגיעה האנושה בתפקודה הם תוצאה ישירה של מסע ההסתה וההפחדה של השר בן גביר הממונה עליה ומינויים בוטים", טענו.