יו"ר הימין הממלכתי חבר הכנסת גדעון סער שוחח היום (שני) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5fm בנוגע לציוץ שפרסם אתמול, בו התייחס להחלטת חיזבאללה לירות אלפי טילים ורקטות לעבר ישראל ועל "מדיניות ההכלה" לטענתו של הממשלה הנוכחית.

באשר למתקפת המנע של ישראל בלבנון, אמר: "היה הישג טקטי, מבחינת ההתקפה - לא שינה כלום אסטרטגית. כלומר, הצפון ממשיך להיות מופקר, התושבים לא יכולים לחזור לבתיהם, והשאלה שעומדת היום היא פשוטה ואכזרית: 'האם עדיף לקיים רצועת ביטחון שוממה בצפון המדינה או רצועת ביטחון בדרום לבנון?' התשובה שלי היא חד משמעית - צריך לעשות את העבודה, ליצור מצב בו החיילים יהיו לפני האזרחים ולא להיפך, כך שאנשים יוכלו לחזור לבתיהם בביטחון בלי חשש לתסריט של שבעה באוקטובר בגבול הצפון".

ביקורת בליכוד על מתקפת המנע: "ההרתעה נסדקת - חייבים לתקוף באיראן"
לא חטופים ולא פילדלפי: הפרשנית הסעודית חושפת מחלוקת קריטית במו"מ

עוד אמר סער: "דבר שני, חייבים לגרוע יכולות מחיזבאללה שהוא הזרוע הכי חזקה של התמנון האיראני על הגבול שלנו - אני לא אומר שזה לא קרה בכלל בכמעט שנה של עימות, אבל, זה קרה מעט מדי". 

"אני מציע להיגמל ממלחמת התשה אין סופית", המשיך. "היא לא משרתת את האינטרס שלנו. אנו צריכים להחזיר את הריבונות בצפון. המדינה הסתלקה מהיומרה לשמור על הריבונות בחבל הארץ הזה. אנחנו לא אמורים להכיל את האיום שיש על צפון המדינה", הסביר. "היה פרק זמן מסוים שהיה ניתן להבין מדוע הכלנו, היום כמעט שנה למלחמה - זה לא תירוץ".

כאשר נשאל בנוגע לצפי החזרה לצפון בסיום הראיון, הגיב: "לצערי הממשלה חזרה לדוקטרינת ההכלה של תוקפנות, בתנאי שזה לא יגלוש מעבר לזה. מי שחושב שאחרי שנים של מלחמת התשה ישראל תהיה בעמדה יותר חזקה להכריע את המערכה בצפון - טועה".

תיעוד מיירוט כטב״ם על-ידי מסוק קרב (צילום :דובר צה"ל)