על רקע מתקפת מנע של צה"ל והתקיפה של חיזבאללה אתמול (ראשון), אלוף במיל' גרשון הכהן, שבתפקידו האחרון שימש כמפקד הגיס המטכ"לי, שוחח עם אראל סג"ל ושחר סגל ברדיו 103FM על תמונת המצב בגבול הצפוני.

"נסראללה מותש": צבי יחזקאלי חושף את מצבו של חיזבאללה

כך הוא אמר: "הייתה פה תעוזה להחליט לתקוף, גם אם עשו את זה מאוד ממוקד. מודיעין, שהוא מסר חשוב על יכולת איסוף, החקירה והחימוש למטרה, ביצוע מעולה ויש להניח שאת המידע על ההנחיות לתקיפה שיתפו את האמריקאים ופעלנו באור ירוק. בתנאים האלה זה גם משהו".

הכהן המשיך: "אני לא חושב שאנחנו מפחדים, יש אולי מערכת קבלת החלטות שיש בה היסוסים גם בדרג המדיני העליון וגם הצבאי. תמיד לומדים מחיכוך, מה שהיה אתמול בבוקר היה חיכוך. עם ישראל לא מוותר, החיילים לא מוותרים, התושבים לא מוותרים, גם מישהו כמו שר הביטחון, שמנסה לתת צא'נס לשאיפה האמריקאית להרגיע, יודע שזה פייק. נותנים צ'אנס לניסיון להסדיר, אך כשתהיה הסדרה ואנשים במטולה לא יחזרו הביתה כי חיזבאללה עדיין שם או רגע שעה נסיעה, תהיה לנו בעיה קשה כי הבעיות לא נפתרות".

לגבי מצבו של צה"ל בימים אלו, אמר האלוף במיל': "אני לא מקבל את האמירה שהחיילים מותשים. קורה פה משהו מאוד דרמטי ויש לזה משמעויות. כל השכונה השתנתה. כל המערכת מסביב באי סדר גלובלי ואזורי. בתוך זה קשה מאוד לייצר סדר חדש כשהמערכת מסביב מאי סדר. אנחנו צריכים להבין שהאויבים רוצים לא פחות מלהשמיד אותנו".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm