המשטרה פתחה הערב (שני) בחקירה נגד איתמר ויצמן, מגיש הפודקסט ״רדיקל״, פעיל שמאל ויועץ לשעבר של ראש הממשלה דאז אהוד ברק. החקירה נפתחה לאחר תלונה שהגישו נגדו צעירי מפלגת הציונות הדתית, בטענה שקיים ״הסתה חמורה״, לאחר שלדבריהם כינה באחד מפרקי הפודקאסט את ח"כ צבי סוכות "יודונאצי". בין היתר, מצוטטים בתלונה אמירות קשות שנאמרו על ידי ויצמן, כגון "חברי סיעת הציונות רוצים להשמיד ילדים עזתים".

בתלונתם למשטרה, שהוגשה בגין הסתה, כתבו הצעירים: "מטרתם של דבריו של ויצמן הינם להתיר את דמם של חברי סיעת הציונות הדתית, וכאשר הוא משווה אותם לגרועים שבאויבים ההסתה עלולה לצאת לפועל ואלפי המאזינים לפודקאסט עלולים להתייחס לחברי הסיעה כפי שהתייחסו לגרועים שבאויבינו".

בצלאל סמוטריץ' וחברים מהציונות הדתית בסיור בהתנחלות אפרת בגוש עציון, אוקטובר 2022 (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' וחברים מהציונות הדתית בסיור בהתנחלות אפרת בגוש עציון, אוקטובר 2022 (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

לפי התלונה, עוד נאמר על סוכות כי ״הוא אדם מאוד אלים״ ולראיין אותו זה ״לא כמו לראיין את הניאו נאצי לשעבר כי הוא ניאו נאצי בהווה״. הוא טען גם כי ״חברי סיעת הציונות רוצים להשמיד ילדים עזתים״.

הצעירים הגיבו על ההחלטה לפתוח בחקירה: ״אנו מברכים את משטרת ישראל על ההחלטה המהירה לפתוח בחקירה על דברי ההסתה החמורים. הגשנו את התלונה במטרה לנקות את השיח ולייצר שיח של אחדות ונקווה שיווצר שיח יותר נקי ללא הסתה ופילוג, ויחד ננצח בע״ה״.

מצעירי הציונות הדתית נמסר מוקדם יותר כי: "צר לנו שבמקום להוסיף אחדות בזמן מלחמה, ויצמן בוחר לפלג ולשסע, ולספק אמירות קשות נגד חברי הכנסת. בדבריו ויצמן הסיר את מסכת הליברליזם והראה לכולנו שיש אנשים ששווים יותר".

צבי סוכות לא חוזר בו מהפריצה לבסיס: "עשיתי את עבודתי"
צבי סוכות נכנס לקבוצת ממים בפייסבוק, אבל גילה שהבדיחה היא על חשבונו

לדבריהם, ״מתחילת המלחמה אנו פועלים בדרכים שונות להוספת האחדות במדינת ישראל, בין היתר במסגרת פרויקט אחדות שיזמנו בו השתתפו חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה. את אותה אחדות שראינו בשדה הקרב ולקחנו איתנו גם למגרש הפוליטי אנו מקווים לראות גם בצד השני של המפה הפוליטית״.