על רקע המערכה המתמשכת בגבול הצפון, שר הפנים משה ארבל דחה פעם נוספת את הבחירות לרשויות המקומיות בקרית שמונה, בשלומי ובמספר מועצות אזוריות בדרום ובצפון. 

כזכור, הבחירות היו אמורות להיערך בסוף אוקטובר, אך בשל המלחמה נדחו לחודש פברואר 2024 בכל הרשויות - פרט לאלו שתושביהן פונו מבתיהם. עבור המפונים, נקבע תאריך חדש ב-19 בנובמבר 2024, אך כעת כאמור הוא נדחה פעם נוספת, וצפוי להתקיים ב-18 בפברואר 2025 - שנה אחרי יתר הרשויות.

משה ארבל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
משה ארבל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ממשרד הפנים נמסר כי "הסיבה העיקרית לדחייה היא הקושי לנהל מערכת בחירות בשתי ערים אלו, שתושביהן מפוזרים ברחבי הארץ באופן נרחב, מה שיקשה על ניהול תקין של מערכת בחירות ויום בחירות".

אזעקה מוקלטת הופעלה בישיבה עם שר החינוך: "כמעט עשיתם במכנסיים"
מתקפת המנע על לבנון: בצה"ל טוענים - זה מה שחיזבאללה מסתירים

בתוך כך, הבוקר הודיעו חברי פורום קו העימות לשר החינוך יואב קיש על סירובם לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. במהלך הישיבה, הפעיל יו"ר הפורום משה דוידוביץ' אזעקה מוקלטת במפתיע, כדי להמחיש לבכירי הממשלה והצבא את תחושות תושבי הצפון: ״כמעט עשיתם במכנסיים, איך כולכם קמתם מהר. עוררתי מהומה בכוונה כדי שתבינו מה חווים הילדים שלנו כבר 11 חודשים״.

ילדים שוכבים ומגינים על הראש בזמן אזעקה בצפון (צילום: רעות נון)
ילדים שוכבים ומגינים על הראש בזמן אזעקה בצפון (צילום: רעות נון)

חלק מראשי המועצות הצהירו כי בכוונתם לפתוח את שנת הלימודים בבתי הספר ביישובים הלא מפונים, כמו בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, ואילו אחרים הבהירו כי אינם מוכנים לפתוח במתווה הנוכחי את שנת הלימודים, ובהם משה דוידוביץ ועמית סופר.

בפתח הישיבה, דוידוביץ׳ הטיח דברים קשים בפניי שר החינוך קיש: ״הממשלה הזו תירשם בספר ההיסטוריה כמי שהפקירה את ילדינו. אם אני מקבל טלפון משר בשעה 9 בבוקר אחרי שהוא יוצא מתוך ישיבת הקבינט ואומר לי ששרים מתחננים לראש הממשלה להמשיך את הפעולה בלבנון, וראש הממשלה עוצר את הפעולה הזאת, אז אתם מפקירים אותנו, אתם זורקים אותנו לכלבים״, אמר.