"איסור חמור לעליית יהודים להר הבית": בעיתון החרדי יתד נאמן פורסם אתמול בלילה (ראשון) השער שייצא לאור הבוקר. השער פנה גם לדוברי ערבית, ובעברית נכתב: "חל איסור לעלות להר הבית, דעה זו לא השתנתה והיא קיימת בתוקפה".

העיתון החרדי במסר חריג לעולם הערבי מדגיש את התנגדות הממסד החרדי לעלייה להר הבית. זאת בעקבות קריאתו אתמול של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להקים בית כנסת ברחבת ההר. השר לביטחון פנים מכונה בעיתון המזוהה עם הפלג הליטאי במילים קשות: ״פירומן פוליטי המבעיר את השטח בפעם השנייה״ ו״שר החוזר על קיאו ומסכן את יושבי הארץ״.

לאחר סערת בן גביר: חמאס בהצהרה חריגה על דברי השר

השער של יתד נאמן בערבית ובעברית נגד עלייה להר הבית (צילום: צילום מסך)
השער של יתד נאמן בערבית ובעברית נגד עלייה להר הבית (צילום: צילום מסך)

נזכיר כי זאת לאחר שהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס במהלך ראיון שקיים הבוקר בגל"צ למדיניות הישראלית בהר: "המדיניות מאפשרת להתפלל בהר הבית, יש דין שווה בין יהודים למוסלמים - הייתי מקים שם בית כנסת". אמירתו עוררה סערה רבה הן בקרב פוליטיקאים והן בקרב בכירים במערכת הביטחון, ובמערכת הביטחון אמרו: "יש לנו בעיה עם החמאס ועם הג׳אהד האיסלאמי. אין לנו בעיה עם העולם המוסלמי. השר בן גביר הפוך את האירוע למלחמת דת. זה מאוד מסוכן". גורם בצה"ל אף הבהיר: "המחבלים רוצים להרוג ישראלים, יהודים. הדיבור הזה סביב הר הבית יוצר מתיחות, יוצר הסתה שמעודדת את המחבלים לבצע מעשים".

גם בארגון הטרור חמאס לא נשארו אדישים ואמרו: "כוונת בן גביר להקים בית כנסת באל-אקצא היא הצהרה מסוכנת המשקפת את אופי כוונותיה של ממשלתו כלפי הר הבית".