לאחר שבניה ברבי סירב להשתתף בטקס הזיכרון השנוי במחלוקת לטבח השבעה באוקטובר שמארגנת השרה מירי רגב ומעורר ביקורת נוקבת בקרב משפחות הנרצחים והחטופים, כעת גם ישי ריבו, נינט וחנן בן ארי מסרבים לשתף עם כך פעולה. כך דיווחה אמש (שני) ”ערב טוב עם גיא פינס" בקשת 12.

ינון מגל תקף את אחד ממארגני הטקס האלטרנטיבי ל-7 באוקטובר: "אתה מהפריווילגים"
עגבניות מהגולן במקום מארדואן: שיטת הגידול שעשויה לייתר את הייבוא בחודשי הקיץ

בנוסף לכך, נודע כי מארגני הטקס מנהלים מגעים מתקדמים מול עדן בן זקן, שולי רנד ואמיר דדון. במקביל, מארגני הטקס של המשפחות פנו לזמרים שלמה ארצי ואביב גפן כדי שיופיעו בו, אך זאת טרם נסגר. בנוסף לכך, רותם סלע נבחרה להנחות את טקס הזיכרון הלאומי של המשפחות, לצדו של חנוך דאום בהשתתפות, מיטב אמני ישראל.

רותם סלע מסרה: ״בשביעי לאוקטובר אעמוד יחד עם המשפחות השכולות, עם משפחות החטופים והקהילות הכואבות, ועם כל בית ישראל, לערב של זיכרון ותקווה".

בהמשך למחאה הציבורית הגוברת נגד הטקס המתוכנן ביום השנה למלחמה, בייחוד לאחר דבריה במסיבת העיתונאים ביום חמישי שעבר. השרה רגב הבהירה אז שהיא "מתעלמת מרעשי הרקע" של הביקורת הציבורית וגם ביצעה השוואה עקיפה בין הטקסים שמתכננים משפחות הנפגעים לבין הטקס האלטרנטיבי הישראלי-פלסטיני ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. דבריה העלו עוד יותר את הכעס מצד משפחות השכולות ותושבי עוטף עזה, שהבהירו שלא ייקחו חלק בטקס, ואף יפיקו טקס חלופי.

מטעם השרה רגב שהיא האחראית על הטקס הממלכתי נמסר כי לא חל וגם לא נשקל כל שינוי בתכנית המקורית. גם ההתייעצות שלה עם רה"מ נתניהו על האפשרות של שינויים או פשרות בנוגע לטקס הרשמי, לא התקיימה עד כה וגם לא מתוכננת, לפחות לפי שעה. בדיון שנערך  נקבע כי טקס הזיכרון הממלכתי יתקיים בעיר אופקים.