גורם בכיר בליכוד התייחס היום (שלישי) למכתב ששלח בג"ץ לשר המשפטים לוין, ותקף את השופטים. "בית המשפט צעד צעד נוסף של חוסר תקינות פוליטי.  בג"ץ לא יכול להיות גם צד לעימות וגם מי שמחליט בסכסוך בין עצמו לבין הצד השני. יש פה ניגוד עניינים מובנה, לכן אם רוצים לשמור על מראית עין של אובייקטיביות - מ"מ נשיא בית המשפט העליון צריך להבין כי עליו להגיע לפשרה בכל מכיר".

אלו האמנים שסירבו להשתתף בטקס השבעה באוקטובר, רגב: "ההכנות נמשכות, אין שינוי"
תמיכה מפתיעה? זה הסעיף שגדעון סער מצדד בו בהצעה של לוין

"חבל שהשופט פוגלמן לא למד מאהרון ברק. כאשר בזמנו שרת המשפטים ציפי לבני לא כינסה במשך שנה את הוועדה לבחירת שופטים בגלל שברק סירב למנות את רות גביזון לשופטת, ברק הבליג למשך למעלה משנה ולא העלה על דעתו לחייב את שרת המשפטים בפסק דין לכנס את הוועדה".

כזכור, שר המשפטים, יריב לוין, הציע הצעת פשרה, שבה השופט יוסף אלרון ימונה לתפקיד הנשיא עד לפרישתו מכס השיפוט, ובתמורה ימונה שופט אחר תחתיו לביהמ"ש העליון - זאת על רקע סערת המינויים.

חה"כ עמית הלוי הגיב אף הוא ואמר כי "אחרי השבחים של שופטי בג"ץ הבוקר על הניסיון של שר המשפטים לוין להגיע להסכמה רחבה, בוודאי בשעת מלחמה. ו"עתה, משהוברר כי הדבר אינו מסתייע" כפי שהם כתבו אפופי סוד, יש לשר המשפטים גיבוי מוסרי וציבורי מלא להוביל את שינוי החקיקה על הרכב הוועדה לבחירת שופטים ולהתאים את המצב בישראל למצב בכל דמוקרטיה קלאסית. ואז לכנס את הוועדה כנדרש בחוק".

‏ח"כ יצחק קרויזר, חבר הוועדה לבחירת שופטים, אמר ב'קול ברמה': "לא נכנס את הוועדה למרות הודעת בג"ץ. אם בג"ץ יכפה על לוין לכנס  - צריך להחזיר את האיזון שהוא שורש הרפורמה המשפטית. ואם לשם נגיע, ניאלץ לחוקק מחדש את חוק שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים".