מלחמת חרבות ברזל: קאייד פרחאן אלקאדי, אב ל-11, חולץ היום (שלישי) בחיים במבצע חילוץ הירואי של כוחות הביטחון ברצועת עזה. התגובות הנרגשות אודות חילוצו של אלקאדי לא איחרו לבוא.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אני מברך את צה״ל, שב״כ וכוחות הביטחון על חילוץ מוצלח של החטוף קאיד פרחאן אלקאדי. קאיד, תושב רהט, נחטף בשבעה באוקטובר מבית האריזה בו עבד בקיבוץ מגן, כאשר מחבלי החמאס באו לחטוף, לרצוח ולאנוס - ללא הבדל בין דם לדם. זה רגע משמח למדינת ישראל ולחברה הישראלית כולה. אני מייחל לשובם המיידי והמהיר של 108 החטופות והחטופים שלנו שמוחזקים באכזריות בשבי בעזה".

איבד את הפיקוד: הרמטכ"ל פורר את צבא ההגנה לישראל לפירורים | יצחק בריק
ישראל תשבור את הכלים במזרח התיכון? "הכל תלוי בהחלטה מדינית"

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ראש הממשלה נתניהו שוחח כעת בטלפון עם פרחאן קאדי, שחולץ משבי חמאס בעזה. ראש הממשלה ברך את פרחאן ואמר לו כי עם ישראל כולו מתרגש משחרורו. ראש הממשלה הבהיר בשיחה כי הוא ימשיך לעשות הכל כדי להשיב את כל חטופינו הביתה".

שר הביטחון יואב גלנט: "במסגרת הפעולות הנועזות והנחושות של כוחות צה״ל ושב״כ בעומק רצועת עזה, לוחמינו הצליחו לחלץ את פראחן קאדי ולהשיבו לחיק משפחתו בישראל. המבצע הזה מצטרף לשורת פעילויות מבצעיות מרשימות, המקרבות אותנו להשגת כל מטרות המלחמה. אני חוזר ומדגיש: אנו מחויבים לממש כל הזדמנות להחזיר את החטופים לביתם".

הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי סיכם: ״אנחנו עושים הכל כדי להציל את כל החטופים. כוחות צה״ל ושב״כ מוכיחים אומץ, נחישות ויוזמה בפעולות מורכבות בשטח".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כעת: ״שמחתי לשמוע שבתום מבצע חילוץ מוצלח, החטוף קאיד פרחאן אלקאדי שנחטף לעזה בשבעה באוקטובר מקיבוץ מגן חולץ בחיים. ברכות לכוחות הביטחון על החילוץ הנועז, ברוך שובך הביתה פרחאן".

שר החוץ ישראל כ"ץ: "אני מברך, ביחד עם כל אזרחי ישראל על חילוצו של החטוף קאיד פרחאן אלקאדי, אזרח בדואי מוסלמי שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר על ידי ארגון הטרור האסלאמי רדיקלי חמאס. ארגון הטרור חמאס שמומן וחומש על ידי איראן חטף ורצח יהודים ומוסלמים ב-7 לאוקטובר, וגם במהלך השבי. אני מודה ללוחמינו הגיבורים שמסכנים את חייהם בכל יום עבור המטרה הקדושה להשבת אחינו ואחיותינו, החיים ואלו שאינם בחיים, לאדמת הארץ. מדינת ישראל תעשה הכל כדי להחזיר את כל החטופים הביתה ולהשמיד את ארגון הטרור חמאס".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "פראחן קאדי, ברוך שובך. ילדיך, משפחתך המורחבת ועם ישראל כולו ציפה לשובך. אני מברך את כוחות צה״ל והשב״כ על הפעולה המוצלחת. מדינת ישראל חייבת להגביר את הלחץ הצבאי כדי להשמיד את חמאס ולהשיב את כל החטופים הביתה".

בני משפחתו של קאיד פרחאן רצים לקראתו (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
גם מציל אגף החופים של עיריית חיפה הודיע על החילוץ המרגש של החטוף מעזה.
מציל אגף החופים של עיריית חיפה מודיע על שחרור החטוף מעזה. קרדיט: פרטי (צילום :פרטי)
ח״כ אלמוג כהן: "אני מברך את צה״ל וכוחות הביטחון על המבצע המורכב לחילוצו של קאיד פרחאן אלקאדי, תושב הנגב. קאיד, נשוי ואב ל-11 ילדים, שנחטף לרצועת עזה מעבודתו בבית האריזה בקיבוץ מגן. ‏קאיד ברוך שובך הביתה, אני מאחל לך בריאות שלמה ומתפלל שנזכה לראות ולחבק יחד את 108 החטופים הנותרים בשבי חמאס, כשהם יחזרו במהרה לחיק משפחותיהם. ‏רק לחץ מתמיד על חמאס יחזיר את החטופים".