יו"ר ארגון המורים, רן ארז, ששיגר אתמול (שני) מכתב תגובה זועם לשר החינוך יואב קיש, שוחח היום עם ענת דוידוב בתכנית איפה הכסף ברדיו 103fm. כזכור, ארז כתב שמכתבו של קיש "רצוף בשקרים" ושהתנהגותו "בזויה". ארז האשים את קיש בכך שהוא לא באמת מעוניין לקדם משא ומתן "אלא לגרום לסחבת" ואפילו תהה אם התנהגותו של שר החינוך "נובעת ממיזוגניה או מגסות רוח". 

על הצעתו של שר החינוך אמר ארז: "חצאי אמיתות גרועים משקר. אנחנו אמורים לקבל תוספת של 2,000 שקלים בפעימות מאז 2023. הוא אומר שייתן לנו פעימות שיתחילו בסוף 2924. הפעימות האחרות הן בתאריכים מאוחרים יותר, וזאת למרות האינפלציה שעמדה מאז על 7.5%".

בצל האיום במערכת החינוך: השר קיש תחת מתקפה - "לא מבין את תפקידו"  
העימות עולה מדרגה: רן ארז באיום חדש נגד משרדי האוצר והחינוך

רן ארז (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
רן ארז (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

עוד הוסיף ארז: "הוא מציע להתחיל לשלם מספטמבר 2024 בתשלומים עד 2027, כאשר בכל התקופה שלא קיבלנו הייתה אינפלציה. יש לנו רשימה של תביעות וגמולים שגם את זה הוא רוצה לעשות בתשלומים בעתיד. אנחנו אמורים לפי מה שהוא רוצה, שנשלם בעצמנו מחצית מתוספת השכר, כי הוא דורש מאתנו להוסיף עוד שעת עבודה פרונטלית בכיתה בשווי של 1000 שקל. אז מה בעצם קיבלנו? 1000 שקל? וגם זה נשחק בגלל האינפלציה".

ארז הדגיש: "מבחינתנו חוזים אישיים במערכת החינוך היא פגיעה במערכת הציבורית ממלכתית. הוא רוצה להפוך מורים לעובדי קבלן בבית הספר התיכון. מבחינתנו זה צלם בהיכל".

עוד אמר ארז בנושא: "פשרה כלכלית תמיד אפשר לעשות – תוספות שכר, גמולי השתלמות. בנושאים כאלה אפשר לעשות פשרה, אבל בנושאים עקרוניים אי אפשר".

על שר החינוך קיש עצמו אמר ארז: "הוא שם אתה המתווה שלו על השולחן ואמר: זה מה שאני רוצה. תקבלו או לא תקבלו. הוא לא בא לנהל משא ומתן הוא בא עם דיקטט. ההצעה של השר גרועה, היא באה כיחסי ציבור של השר, והוא מריונטה בידיו של סמוטריץ'. שר החינוך היה כל הדרך מגשר, כי הסמכויות אצל סמוטריץ".

יואב קיש (צילום: יוסי אלוני)
יואב קיש (צילום: יוסי אלוני)

ארז הדגיש ותקף: "שר החינוך, אין לו כל סמכות, הוא לא מסוגל. אין לו את הכוח להגיד מילה אחת לסמוטריץ'. הוא לא רואה בעצמו אחראי על מערכת החינוך. הוא לא למד והוא לא הבין שהוא השר והוא אחראי על מערכת החינוך".

על שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר ארז: "סמוטריץ' מעוניין להפריט את מערכת החינוך התיכונית. הוא מאמין שברגע שתהיה הפרטה יש תחרות בין בתי הספר והמורים, והדבר הזה משפר את החינוך. הוא לא מבין שבבית ספר לא יכולה תחרות בין המורים".

על השבתת שנת הלימודים אמר: "אנחנו נשבית את פתיחת שנת הלימודים. לא נפתח את שנת הלימודים, אלא אם יבואו לקראתנו ואז נדע. כל עוד אין הסכם קיבוצי - אין כל סיכוי לפתוח את שנת הלימודים".