ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לעבות את אבטחת השב"כ סביב בנו יאיר, כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 12. לפי הדיווחים, הסיבה לבקשה היא חשש שתגובת איראן ושלוחותיה על חיסולו של איסמעיל הנייה בטהראן תתמקד באישים ובמטרות ישראליות בחו"ל. כידוע, יאיר נתניהו מתגורר במיאמי כבר כשנה וחצי

לפי דיווח בוואלה, מקורות בסביבת נתניהו סיפרו שמנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, פנה בימים האחרונים לוועדה המייעצת לאבטחת אישים בבקשה לבחון את עיבוי מעטפת האבטחה סביב יאיר נתניהו, שמתגורר ומאובטח על ידי שני מאבטחי שב"כ באופן קבוע.

צה"ל מפרק את מוצב נחל עוז: "איך ניתן יהיה לחקור לעומק כשהעדויות נעלמו?"  
לא הצליח לחמוק: לאחר טבח ה-7.10 - ישראל האזינה לסינוואר 

משפחת נתניהו  (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
משפחת נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

לפי הפרסום, בוועדה המייעצת ביקשו לקבל חומרים מודיעניים המצדיקים את עיבוי האבטחה (שעלותה כיום היא כ-2.5 מיליון שקלים בשנה), ו"לא להסתמך על תחושת בטן" בלבד. 

צוין שעד השנה שעברה, האחריות על אבטחת בני משפחת ראש הממשלה הייתה בידי יחידת מגן במשרד ראש הממשלה, אבל ברקע ההפגנות הסוערות נגד הרפורמה במערכת המשפט, דרשה משפחת נתניהו לתגבר את האבטחה סביבה ולעבור לאחריות היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, שאמונה על אבטחת סמלי השלטון בישראל.

כזכור, יאיר נתניהו הוברח לפני כחודש למדינת ישראל במטוס "כנף ציון" יחד עם פמליית ראש הממשלה ששבה מנאומו של נתניהו בקונגרס. בשבוע שעבר שב יאיר נתניהו לארה"ב. עוד צוין בדיווח שהבקשה לעיבוי האבטחה, ככל הנראה, אינה טעונה אישור של ועדת השרים לענייני שב"כ אלא של הוועדה המייעצת בלבד.