היועמ״שית, גלי בהרב מיארה, הודיעה היום (שלישי) כי הפסקת מימון המעונות לילדי אברכים שחייבים בגיוס תידחה לסוף נובמבר. "בהעדר סמכות לעודד באמצעות תמיכה כספית לימודים תורנים של חייבי גיוס חרדים, שעה שהמדינה נמנעת מגיוסם, נדרש להפסיק באופן מיידי את התמיכה בהם, לפי מבחני מעונות היום", נכתב.

"משרד העבודה נדרש לפעול בהקדם לביצוע הנחיה זו. נבהיר כי אין באמור כדי לשנות מהחלטות שהתקבלו לגבי סדר קבלת ילדים ומשכורות אחי חינוכיות", הוסיפה במכתב. ‏"בשים לב לאירועים שהוצגו בדיונים, ניתן לקבוע הוראת מעבר שמשכה לא יעלה על פרק זמן של שלושה חודשים, מראשית שנת הלימודים תשפ"ה, כלומר עד יום 30 בנובמבר 2024".

רעידת אדמה: היועמ"שית - "להפסיק לממן מעונות יום לילדי אברכים"

עוד נכתב במכתב כי במשך למעלה משנה לא חוקק על ידי הכנסת הסדר חדש. "הממשלה אינה מוסמכת להוסיף ולפעול כפי שפעלה בעבר", כתבה במכתב, "האפשרות לחוקק הסדר חוקי חדש, שמטבע הדברים יידרש גם הוא לעמוד באמות-מידה חוקתיות - מונחת לפתחה של הכנסת", ציינה במה שנראה כמו עקיצה.

תגובת העותרת, התנועה לאיכות השלטון, להחלטת היועמ"שית להאריך את סבסוד מעונות היום לתלמידי הישיבות עד לחודש נובמבר: "החלטת היועמ"שית מעניקה פרס לעבריינים ופוגעת בשלטון החוק. החוטא יוצא נשכר. במקום לאכוף את החוק ואת פסיקת בג"ץ, היועמ"שית מאפשרת את המשך הסבסוד למי שמפר את החוק ומסרב להתייצב לצו הגיוס, בעוד שצעירים וצעירות ישראלים משרתים את המדינה ומסכנים את חייהם".

עוד הוסיפו: "חשוב לציין כי נושא הסנקציות על אלו שלא מתגייסים הוא תוצאה ישירה של עתירת התנועה לבג"ץ. כעותרת המרכזית, התנועה תשקול את צעדיה המשפטיים בעקבות ההחלטה. אנו קוראים ליועמ"שית לחזור בה מהחלטתה ולהורות על הפסקה מיידית של המימון לאברכים שאינם מתייצבים לצו הגיוס. נמשיך להיאבק ללא לאות למען השוויון בנטל הגיוס".