חבר הכנסת אושר שקלים (הליכוד) תקף היום (רביעי) בחריפות את הכוונה לקיים את טקס הזיכרון לטבח הרצחני שאירע בעוטף, בנפרד מזה שתוביל הממשלה. זאת, על רקע המחלוקת הגדולה בסוגיה. 

״מי שרוצה טקס “אלטרנטיבי” - עלול לדרוש מחר שלטון אלטרנטיבי עם צבא אלטרנטיבי", האשים. עוד הוסיף: "‏טקס ממלכתי מכובד וצנוע אחד, שמשותף לכולם.‏ די לפילוג, זה הזמן לאחדות". 

חבר מפלגתו משה סעדה, טען אין לקיים את אף אחד מהטקסים האלה: "אני סבור שבנוגע לטקס לציון ה 7.10, אירעה שגיאה בשיקול הדעת הראשוני. הרבה לפני השאלה אם פוליטיקאים צריכים לנאום או לא או האם נכון לתת למירי רגב לנהל את העניין, השאלה שהייתה צריכה להישאל היא האם נדרש בכלל לקיים טקס מסוג זה. ולדעתי בעת הנוכחית התשובה היא חד משמעית לא". 

כמו כן, טען: "ודאי שצריך לציין את היום, הממשלה הייתה יכולה להכריז על יום אבל לאומי, על הורדת הדגלים לחצי התורן, על העברת מערכי שיעור בבתי הספר והקראת פקודת יום ביחידות הצבא ואפילו להורות על סגירת בתי עינוגים בערב שלפני. קיום טקס מסוג זה בעיצומה של מלחמה וכאשר חיילינו מחרפים נפשם - הוא בגדר טעות בשיקול הדעת עוד לפני שדנים בכלל מי מנהל את הטקס".